با ۲ برابر شدن آمار فوتی ها روز به روز شرایط در ایلام بدتر می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با ۲ برابر شدن آمار فوتی ها روز به روز شرایط در ایلام بدتر می شود.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر اظهار داشت: بدون شک دیدن آمار فوتی ها در لیست های روزانه و مرگ عزیزان بدترین لحظات را برای همه به ویژه کادر درمان که ناتوان در برابر بحران کرونا شده اند، رقم می زند.

وی افزود: افراد دیر به بیمارستان مراجعه می کنند و وقتی در مراکز درمانی حضور پیدا می کنند، ۶۰ درصد ریه آنها درگیر شده و الان تختی خالی در بیمارستان ها نیست.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: بدون شک وقتی تعداد بیماران کم باشد، رسیدگی بهتر و امکانات و تجهیزات نیز بیشتر است اما در این شرایط بحرانی با تعدد بیماران بستری، خستگی کادر درمان، شرایط برای همه ما بسیار سخت شده است.

صادقی فر یادآور شد: در مرز مهران باید با حساسیت بیشتری کار دنبال شود زیرا کسانیکه وارد می شوند، آلوده هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام وضعیت شهرستان سرابله را نیز حساس اعلام کرد و گفت: وضعیت این شهرستان آتش زیر خاکستر است و اکنون قرمز شده و باید روند بیمار یابی افزایش یابد.

وی افزود: در حال حاضر ۳۸۵ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند و روز گذشته ۲۳۶ مبتلای جدید داشتیم که با توجه به آمار سه فوتی وضعیت خوبی در پیش رو نداریم.

 وی گفت: بیماران بدحال اکنون در بیمارستان‌ها به تعداد زیادی بستری هستند و هیچ زمانی به اندازه پیک پنجم با مشکل تعداد بیماران مواجه نبودیم.

معاون دانشگاه علوم‌پزشکی ایلام  تاکید کرد: بدون شک اگر کلینیک تنفسی و نقاهتگاه سپاه نداشتیم اکنون فاجعه بدتر و آمارها وحشتناک از نظر بستری و شرایط نامناسب درمانی بود.

وی اظهار کرد: چنانچه یک سوم پروتکل های بهداشتی هم در پیک سوم رعایت می شد، امروز به کمک‌ما می رسید زیر اکنون میزان رعایت پروتکل ها به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است.

صادقی فر اظهار داشت: آمار مرگ و میر و بستری بسیار زیاد شده و باید نظارت ها و برخورد قاطعانه برای حفظ سلامتی مردم بیشتر از گذشته شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.