رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از روند رو به افزایش بستری و فوتی های کرونایی در این استان خبر داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد هم اکنون استان به لحاظ شمار بیماران بستری کرونایی به اوج خود نزدیک می‌شود و بر این مبنا روند فوتی‌ها نیز متناسب با بستری‌ها در حال افزایش است.

به گزارش جماران، دکتر پرویز قزلباش روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تجربه موج های قبلی نشان می دهد به طور معمول ۲ هفته یا سه هفته قبل از بروز  موج بستری های کرونایی، روند مراجعات سرپایی افزایش می یابد که همین روند اکنون در استان جریان دارد.

وی اظهار داشت: وقتی تعداد موارد سرپایی کرونایی صعودی می شود، به معنی آن است که در روزهای آینده باید منتظر تعداد بیشتری از بستری های کرونایی در بیمارستان های استان بود که امیدواریم با اقدامات لازم همانند موج های قبلی این میزان کمتر باشد.

قزلباش با اشاره به اینکه تاکنون تلاش شده عمده تمرکز و خدمات به بیماران سرپایی کرونایی به نحو مطلوبی ادامه داشته باشد، گفت: هم اکنون تعداد بیشتری از بیماران سرپایی بدون ارجاع به بیمارستان ها و قرنطینه تحت درمان قرار دارند و این موجب می شود فشار کاری بیمارستان ها کاهش یابد.

وی افزود: هم اکنون میزان بستری بیماران کرونایی استان نسبت به فوتی ها شیب تندی تری یافته و در کل میزان بستری های مثبت منطبق با میانگین کشوری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است و این در حالی است که استان به لحاظ این بیماری نسبت به کل کشور در وضعیت مناسبی قرار دارد.

وی تصریح کرد:  گزارش ها نشان می دهد روند بستری های مثبت کرونایی استان تابع رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه است که این مهم اکنون  نسبت به ماههای قبل در سطح پایین تری قرار دارد و در واقع اوج گیری بیماری را موجب شده و از طرفی اثرات اعمال محدودیت در هفته های آینده نشان داده خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان میانگین سنی بستری کرونایی استان در بیمارستان ها را  ۵۸ سال اعلام کرد و گفت: این رقم در شهرهای استان متفاوت بوده و میانگین سنی موارد فوتی نیز در استان بین ۷۱  تا ۷۴  سال است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون  به لحاظ میزان بروز بیماری شهرهای خرمدره، ابهر و زنجان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند که در این میان  ابتلا به این بیماری در شهرستان زنجان صعودی و بالاتر از متوسط کشوری است.

به گفته این مسؤل، ابتلا به کرونا در شهرستان ابهر نیز در نوسان افزایشی بوده هرچند امروز شاهد کاهش تدریجی و خطی شدن آمار مبتلایان هستیم که ادامه این روند نیازمند توجه مردم به رعایت پروتکل‌ها است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.