بعد از چند هفته سیر سینوسی نمودار ابتلا، بستری و مرگ در آمارهای شیوع کروناویروس در فارس، سیر این بیماری روندی صعودی را با شیبی ملایم به خود گرفته و عدد فوت شدگان ناشی از این بیماری که برای مدتی تک رقمی شده بود، بار دیگر ۲ رقمی شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پنجشنبه ۱۰ تیر در جلسه اعلام آمار آخرین وضعیت شیوع کرونا ویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۷۲ هزار و ۶۸ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۷۷ هزار و ۹۷۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، سیدروح الله حسینی گفت: از ابتدای اجرای طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۱۳ هزار و ۴۵۲ مورد تست سریع انجام و از این تعداد ۱۸ هزار و ۵۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.

حسینی با یادآوری اینکه در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۹۶ هزار و ۳۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را ۱۲۲۲ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۳۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز با اعلام جان باختن ۱۴ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۴۸۲۱ نفر اعلام کرد و از بهبودی ۲۶۸ هزار و ۴۴۰ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

حسینی با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی به عنوان مهمترین موضوع در این شرایط بحرانی، عنوان کرد: افرادی که برای کارهای ضروری از خانه خارج می شوند، تمام مدت باید ماسک داشته باشند و فاصله فیزیکی خود را از دیگران حفظ کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.