مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ بیمار مبتلا به کروناویروس در استان فارس جان خود را از دست دادند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ بیمار مبتلا به کروناویروس در استان فارس جان خود را از دست دادند.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، دکتر سید روح‌الله حسینی دوشنبه ۲۴ خرداد در جلسه تشریح وضعیت آماری شیوع کرونا ویروس در استان فارس، اعلام کرد که تعداد تست‌های تشخیصی مولکولی در این استان به عدد ۹۳۴ هزار و ۸۹۷ مورد رسیده و با انجام این تعداد تست، ۲۶۸ هزار و ۶۶ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

حسینی با بیان اینکه از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۰۸ هزار و ۳ مورد تست سریع انجام و تعداد ۱۶ هزار و ۵۳۸ بیمار مثبت شناسایی شده است، گفت: در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۸۴ هزار و ۶۰۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را ۱۰۴۷ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۱۴۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه همچنین از بهبودی ۲۶۰ هزار و ۷ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد و با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ نفر از بیماران در فارس جان باخته‌اند، اضافه کرد که مجموع فوتی‌های بیماری کرونا از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون به ۴۷۰۳ نفر رسیده است.

حسینی با بیان اینکه تاکنون درصد بالایی از سالمندان ساکن در استان فارس دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند، گفت: تاثیر مثبت این واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر سالمندان در بیماران مبتلا به کرونا ویروس به خوبی نشان داده شده است. اما در کنار آن باید به موضوع ساده انگاری و رعایت نکردن موازین بهداشتی در جوانان و میانسالان به عنوان یک عامل خطر  افزایش بیماری در استان توجه کنیم. 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز توصیه کرد: با توجه به این که رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی منجر به خطر افتادن جان افراد می شود، ضروری است خانواده ها با رعایت موازین بهداشتی مانند استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی ها و مراقبت بیشتر در قطع زنجیره انتقال بیماری سهیم باشند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.