استاندار کرمان وضعیت کرونا در این استان را «فوق بحرانی» توصیف کرد.

استاندار کرمان گفت: اگر ۱۰۰ تا ۱۵۰ بیمار کرونایی دیگر به مجموع بیماران استان کرمان اضافه شود، مانند دیگر استان‌ها باید مردم داخل راهروها بخوابند و وضعیت نگران کننده ای است.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، دکتر علی زینی‌وند ظهر امروز ۲۳ مرداد ماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به اینکه براساس امکانات موجود، ظرفیتمان تکمیل است، اظهار کرد: اگر ۱۰۰ تا ۱۵۰ بیمار کرونایی دیگر به مجموع بیماران استان کرمان اضافه شود، مانند دیگر استان‌ها باید مردم داخل راهروها بخوابند و وضعیت نگران کننده ای است.

وی افزود: ظرفیت تخت های آی سی یو تکمیل است و در بیمارستان افضلی پور کرمان تمام راهرو، نمازخانه و زیرزمین مملو از بیمار است ضمن اینکه همچنان آمار تست ها و بیماران سرپایی به سرعت در حال افزایش است و اگر فکری نکنیم دچار فاجعه‌ای مانند مشهد و دیگر استانها می شویم.

زینی وند با اشاره به اینکه باید تصمیمات مهمی بگیریم، تصریح کرد: با این شیوه برنامه های ماه محرم که در کرمان برگزار می شود، هر نوع مقابله ما با ویروس کرونا بی فایده است و استان با پیک جدید ناشی این مراسم ها که دسته روی و عدم رعایت پروتکل ها دارند مواجه خواهد شد.

استاندار کرمان بیان کرد: با کمک نیروهای نظامی و بسیج و سپاه باید محدودیت ها در تعطیلات یک هفته ای کشور اعمال و نظارت شود.

وی خطاب به فرمانداران گفت: اگر جایی مواردی می گوییم اعمال نشود نماینده تام الاختیار به شهرستان ها می فرستیم و از فردا همه محدودیت ها را در سطح استان کرمان اعمال می کنیم و به هیچ وجه اجازه ورود و خارج شدن از استان کرمان داده نمی شود.

زینی وند تصریح کرد: باید آرایش جنگی در مقابل خطر بسیار وحشتناکی که پزشکان به ما هشدار داده اند، داشته باشیم. ستاد ملی اختیاراتی را به استان ها می دهد و مواردی هم که ندادند خودمان تصمیم می گیریم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه هیچ خودرویی حق ورود از استان های دیگر به استان کرمان را ندارد، بیان کرد: درون شهرستان ها نیز فرمانداران باید ورودی مناطق ییلاقی و پارک ها را با موانع فیزیکی مسدود کنند.

وی افزود: کار به فوق بحران کشیده و تمام مشاغل غیر از گروه یک برای تامین مایحتاج ضروری مردم، باید از عصر روز یکشنبه ۲۴ مردادماه جاری مطلقا تعطیل باشند.

زینی وند اظهار کرد: تجربه نشان داده که تعطیلی همگانی از بیماری کم می کند، اما باید موارد دیگر در شناسایی بیماری دنبال و از تجمع های خانوادگی و غیره جلوگیری شود.

وی با تاکید مجدد بر اجرای طرح شهید سلیمانی در استان کرمان گفت: هر هیئت عزاداری که در فضای بسته یا خیابان دسته روی داشته باشد، نیروی انتظامی معرفی کند و باید برخورد شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.