فرماندار گچساران اعلام کرد: از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون ۱۲ هزارو ۵۵۰ نفر در این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

فرماندار گچساران گفت: نتایج آزمایش های پزشکی انجام شده در این شهرستان نشان می دهد که از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون ۱۲ هزارو ۵۵۰ نفر در این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، علیرضا اتابک روز شنبه در نشست ستاد مبارزه با ویروس کرونا افزود: در این مدت ۴۲هزار و ۸۲۸ مورد تست بیماری ویروس کرونا از افراد با علائم مشکوک در گچساران انجام شده است.

وی با بیان اینکه شاخص مرگ و میر ناشی از بیماری کووید۱۹ در گچساران به بیش از ۱.۲ درصد رسیده است، گفت: ۱۵۱ نفر براثر ابتلا به کرونا تاکنون در این شهرستان جان خود را از دست داده‌اند.

اتابک اظهار داشت: بیش از ۱۱ هزارو ۵۰۹ نفر مبتلا به کرونا در این شهرستان تاکنون بهبود یافته اند.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۸۹۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در این شهرستان در قرنطینه خانگی قرار دارند و ۱۳۰ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان های این شهرستان بستری هستند که از این تعداد ۵۴ بیمار مبتلا قطعی به کرونا است.

وی ابراز کرد: طرح دورکاری کارکنان دستگاه های اجرایی،بازدید از بازار و ادارات برای رعایت فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک از مهمترین اقدام های در حال انجام برای کنترل انتشار بیماری ویروس کرونا در این شهرستان است.

اتابک با اشاره به وضعیت کرونایی قرمز گچساران افزود: محدودیت های سختگیرانه در این شهرستان به دلیل جلوگیری از تجمعات و دورهمی‌ ها اعمال می شود.

وی گفت: شرایط کرونایی در گچساران هم اکنون  بسیار خطرناک است و روزانه تعداد زیادی برای تست به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه می کنند.

فرماندار گچساران با بیان اینکه برخی از صنوف این شهرستان با ستاد کرونا همکاری نمی کنند گفت: بیشتر صنوف این شهرستان جزو مشاغل سطح یک می باشد که باید خدمات ارایه دهند و به همین دلیل تعطیلی صنوف تنها راه چاره نیست.

وی افزود: رعایت دستورالعمل ها بهداشتی موجب خروج شهرستان از وضعیت قرمز می شود ولی برخی از مردم دستور العمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و اقدام به هنجار شکنی می کنند.

فرماندار گچساران تصریح کرد: مطابق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا هم‌اینک فعالیت همه تالارهای عروسی و پذیرایی سرپوشیده همزمان با برخی مشاغل دیگر، در سطح شهرستان تا اطلاع بعدی ممنوع است.

اتابک افزود: رستورانها  نیز اجازه پذیرش افراد را در فضای بسته ندارند ولی می‌توانند ارائه خدمات خود را به صورت بیرون‌بر ادامه دهند. 

وی تصریح کرد: به دلیل قرمز شدن گچساران از نظر شیوع کرونا باشگاه‌های ورزشی در این شهرستان تعطیل شدند.

اتابک اظهار داشت: با راه اندازی بیمارستان ۱۴۲ تختخوابی گچساران هم اکنون مشکلی در زمینه بستری بیماران کرونایی در این شهرستان وجود ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.