30 تن انواع مواد مخدر شامل تریاک، حشیش، شیشه، کراک، متادون و ابزار آلات استعمال آن به ارزش 60 میلیارد تومان امروز (سه شنبه سوم تیرماه) در کرمان امحا شد.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمان در آیین امحاء 30 تن انواع مواد مخدر، گفت: امسال تاکنون حدود 30 تن مواد مخدر در استان کرمان کشف شده است.

به گزارش جماران، محمد رضا محمدی انارکی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون حدود 48 تن مواد مخدر در استان کرمان کشف شده است، گفت: مواد مخدر هم به افرادی که مصرف می کنند و هم به نیروهای مبارزه با مواد مخدر خسارت وارد می کند ضمن آنکه  آسیب های اجتماعی زیاد آن را هم نباید دست کم گرفت.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمان تاکید کرد: این استان خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است و تاکنون بیش از ۵۰۰ شهید و یک هزار نفر جانباز در امر مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است.

وی ادامه داد: حدود ۸۰۳ نوع مواد مخدر به اسم های مختلف وجود دارد و بیشتر مواد مخدر کشف شده در استان کرمان سنتی است و در افغانستان تولید شیشه نیز انجام می شود.

محمدی انارکی با اشاره به اجرای طرح یاری گران در مدارس اظهار داشت: این طرح از سال گذشته در استان با هدف آگاه سازی و مصون سازی دانش آموزان در برابر آسیب های مواد مخدر در حال اجراست.

وی افزود: از بین دانش آموزانی که اعتیاد دارند ۳۳ درصد آنها اظهار داشتند که مهارت نه گفتن را نداشتند و ضمن آنکه برخی از دانش آموزان نمی دانستند که با مصرف یک یا ۲ بار مواد مخدر معتاد شوند.

کشفیات مواد مخدر ۲۹ درصد در کرمان افزایش یافت

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان در این مراسم گفت: سال گذشته در راستای امنیت و مبارزه با پدیده مواد مخدر کشفیات خوبی در استان داشتیم که نسبت به سال قبل از آن ۲۹ درصد افزایش کشف را شاهد بودیم.

سرهنگ ناصر فرشید افزود: همچنین در سه ماهه ابتدای سال جاری میزان کشفیات انواع مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی بطور شبانه روزی در خدمت مردم ولایتمدار استان برای حفظ نظم و آرامش آنها است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.