محمدجواد فدائی روز یکشنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا استان کرمان افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی، کشور به شهرستان های با خطر کم، متوسط و بالا تقسیم شده و در شهرستان های دارای وضعیت سفید نماز جماعت و جمعه بر اساس پروتکل برگزار می شود.

وی تصریح کرد: شهرهای رودبار جنوب، ریگان، فاریاب، فهرج، کهنوج، کوهبنان و منوجان در استان کرمان دارای وضعیت سفید هستند، در مورد شهرستان بافت دانشگاه علوم‌ پزشکی نظر دیگری دارد.

استاندار کرمان بیان کرد: مدارس نیز از ۲۷ اردیبهشت آغاز به کار می کنند و منتظر دریافت دستورالعمل ها در این زمینه هستیم.

وی اظهار داشت: بنا بر برخی گزارش ها بعضی از ادارات استان پروتکل های بهداشتی رعایت نمی کنند که قرار است پروتکل ها از طرف استانداری برای آنها ارسال شود و اگر رعایت نکنند، مدیر مجموعه باید پاسخگو باشد و برخورد قانونی می شود.

فدائی افزود: همچنین در نشست امروز ستاد کرونا استان کرمان مصوب شد پلیس راه، اتوبوس ها و خودروهای کرایه ای بین شهری را کنترل کند که اگر مسافر اضافه بر پروتکل داشته باشند، برخورد قانونی اعمال و مسافران به خودروی دیگر منتقل شوند.

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل کوچ عشایر گفت: اداره کل عشایری استان کرمان اعلام کرد برای کاهش تماس با جوامع روستایی، کوچ عشایر به صورت مکانیزه انجام شود و از امکانات سپاه و ارتش در این زمینه استفاده شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: ماسک تولیدی در استان کرمان مازاد بر نیاز است و بنا برداین شد که کمیته مربوطه، درخصوص نحوه استفاده از آن تصمیم گیری کند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش درخواست داده بود کلاس های تقویتی در شهرسنان منوجان برگزار شود که مصوب شد با رعایت پروتکل های بهداشت، انجام بپذیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.