به گزارش ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی روز دوشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان با اشاره به اینکه مبنای جهش تولید بر اساس تولید ناخالصی در کشور است افزود: نرخ رشد اقتصادی کشور در سال ۹۷ تقریبا منفی چهار درصد و سال ۹۸ نرخ رشد بدون نفت صفر و با نفت منفی ۹ درصد است.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های شعار سال یک ساله هستند و باید برنامه‌های کوتاه مدت برای آن تدوین شود تصریح کرد: اولین چالش بخش های مختلف اقتصادی، منابع مالی است و بخشی از گردش مالی شرکت های بزرگ به استان منتقل شده و بخش دیگر آن نیز پیگیری خواهد شد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: شرکت‌های بزرگ از طریق طرح های توسعه‌ای خودشان و سپرده منابع خود می‌توانند در توسعه مشارکت کنند.
پورابراهیمی تصریح کرد: سهم بخش صنعت در مصارف برقی از بخش کشاورزی پیشی گرفته و این بخش ۳۵ درصد شده و با یک روند پرشتاب در حال حرکت است.
وی با بیان اینکه  بخش عمده‌ای از واحدهای تولیدی در استان  نیمه فعال و  یا غیرفعال هستند که مسئله و مشکل  اصلی آن‌ها تامین منابع مالی است گفت: امروز در بورس اعداد عجیب و غریبی را می‌بینیم که نشان می‌دهد عطش بازار برای جذب نقدینگی بسیار بالا رفته و آمار و ارقام نشان می‌دهد روزانه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تولید نقدینگی در اقتصاد ایران است و اگر جذب نشود می‌تواند بازار موازی ما را دچار چالش کند.
پورابراهیمی ادامه داد: در حال حاضر در بورس، پروژه عرضه می‌شود و به راحتی می توانیم همه شرکت ها را با ی مدل عرضه در بازار سرمایه، تامین مالی کنیم و بهترین موقعیت برای جذب بازار سرمایه امسال است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: طلایی ترین موقعیت برای اینکه شرکت‌های دارای توجیه را به عرصه اقتصاد برگردانیم، فرابورس است.

پورابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر تعیین تکلیف مجوزهای واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: مجوزهای زیادی در طرح های بزرگ صنعتی دریافت شده اما عملیاتی نشده و بلاتکلیف است که باید تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه باید کسانی که مجوز دریافت کرده‌اند کار را انجام بدهند و در غیر این صورت کار به دیگران واگذار شود افزود: پتروشیمی فجر کرمان چند سال معطل مانده و کسی که مجوز را گرفته کار نمی‌کند و نمی‌گذارد فرد دیگری کار کند که باید هرچه سریع‌تر این مورد تعیین تکلیف شود.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: بخش مسکن به عنوان پیشران در حوزه فعالیت‌های اقتصادی است کبه باید در ستاد اقتصاد مقاومتی استان برای این مهم تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.