مجید اسماعیلی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر میزان نقدینگی صندوق کشمش ۲۰ میلیارد تومان است و ما بیش از این توان خرید کشمش از باغداران را نداریم، بنابراین برای هر بخش سهمیه درنظر گرفتیم تا به صورت عادلانه برای هر باغدار شرایط فروش کشمش به صندوق فراهم شود.
اسماعیلی گفت: پیش بینی شده در سال جاری حدود ۲۵ هزار تن کشمش در شهرستان تاکستان برداشت شود که خرید این حجم از کشمش به ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد، به همین دلیل امکان خرید تمام این محصولات برای صندوق میسر نیست.
وی اظهار داشت:سهم خرید کشمش از هر باغدار تاکستانی هزار و ۵۰۰ تن است و از روز شنبه ۱۱ آبان ماه سال جاری خرید هزار تن کشمش در تاکستان آغاز می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه تاکنون ۳۳۰ باغدار برای فروش کشمش در صندوق ثبت نام کرده‌اند، خاطر نشان کرد: دلیل استقبال کشاورزان از این موضوع، قیمت بالای صندوق نسبت به بازار و همچنین پرداخت هزینه‌ها به صورت نقدی است.
اسماعیلی اظهار داشت: وظیفه اصلی صندوق، خرید کشمش از باغداران نیست، بلکه صندوق با مداخله در بازار تلاش می‌کند تا قیمت فروش کشمش در بازار حفظ شده و کاهش پیدا نکند.
نماینده شرکت مادر تخصصی حمایت و توسعه بخش کشاورزی تاکستان تصریح کرد: سال گذشته نرخ هر کیلو کشمش در بازار ۹ هزار و ۵۰۰ تومان بود که با ورود صندوق و خرید کشمش با قیمت بالا از باغداران توانستیم این نرخ را به ۱۲ هزار تومان برسانیم، اما متاسفانه امسال به دلیل اعلام نشدن قیمت پایه توسط کارخانجات شرایط ویژه‌ای ایجاد شده است.
این مسئول گفت: در سال جاری طی نشست‌هایی که با کارخانه‌داران برای رونق اقتصاد کشمش برگزار شد، قیمت بازار برای هر کیلو کشمش ۱۱ هزار و ۵۰۰ تا ۱۲ هزار تومان اعلام شد که صندوق کشمش اعلام کرد بالاتر از این قیمت و برای هر کیلو کشمش ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان به کشاورزان پرداخت می‌کند.
صندوق کشمش تاکستان دارای ۱۶ هزار و ۲۸۱ سهام دار است.
شهرستان تاکستان با داشتن ۲۶ هزار هکتار باغ انگور رتبه نخست تولید کشمش در کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.