حیدر نعمتی روز سه‌شنبه در نشست بررسی این طرح با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: با توجه به اعلام آمادگی متقاضی و سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی پتروشیمی در هلیلان همه آماده رفع موانع برای احداث این طرح هستند.

وی تاکید کرد: همچنین در نشستی که با حضور جلال میرزایی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بر رفع نیازهای سرمایه‌گذار برای اجرای طرح از قبیل تامین آب، برق، گاز و زمین تاکید شد و پیگیری عملیاتی برای اجرای این طرح کلید خورد.

معاون استاندار ایلام ابراز امیدواری کرد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان ضمن بررسی طرح، همکاری لازم در زمینه تامین خدمات مورد نیاز را انجام دهند.

نعمتی تاکید کرد: در راستای تسریع در روند اجرای طرح پتروشیمی هلیلان مقرر شد دستگاه‌های ذیربط هفته آینده از مکان‌های پیشنهادی بازدید و نتیجه را هرچه سریع‌تر به مجری طرح و این معاونت اعلام کنند.

وی یادآور شد: اجرای این طرح علاوه بر رفع محرومیت این منطقه موجب شکوفایی اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار استان می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: تلاش برای جذب سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف در حال انجام است و موانع پیش روی آنان پیگیری و برطرف می‌شود و با استقبال از سرمایه‌گذاران زمینه تسریع در روند توسعه استان فراهم می‌شود.

بیش از ۳.۵ درصد از ذخایر نفتی و ۱۱ درصد از ذخایر گازی کشور در استان ایلام قرار دارد.

بخش هلیلان با ۱۵ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان چرداول یکی از مناطق محروم استان ایلام است که ارتقا این بخش به شهرستان، پیگیری سد جزمان، تکمیل راه‌های ارتباطی زردلان، استقرار امکانات بهداشتی و درمانی و گازرسانی از مهم‌ترین نیازهای این منطقه است.

این بخش برای رفع محرومیت دارای ظرفیت‌های فراوانی در بخش کشاورزی، دامداری، پرورش زنبور عسل، کشت کلزا، چغندر قند، گردشگری، آثار تاریخی و ... است که بطور قطع نیازمند سرمایه‌گذاری و حمایت است.

بخش هلیلان با داشتن زمین‌های حاصلخیز و آب و هوای مناسب از تنوع کشت محصولات کشاورزی برخوردار است و می‌توان با راه‌اندازی ایستگاه‌های پمپاژ آب زمینه‌های لازم برای کسب درآمد و ایجاد اشتغال پایدار مردم منطقه را فراهم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.