به گزارش خبرنگار مهر، حسین چرخ انداز ظهر چهارشنبه در جلسه هم اندیشی پیک آب و برق رفسنجان در تابستان ۹۹ اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان ۱۲۰ هزار اشتراک شامل ۶ شهر و ۲۳۰ روستا تا ابتدای فروردین ۹۹ تحت پوشش دارد.

وی افزود: ۵۰ حلقه چاه آب داریم که کل تأمین آب شهرستان از این حلقه چاه‌ها صورت می‌گیرد و تنها منبع آب مصرفی شهرستان آب‌های زیر زمینی است.

چرخ انداز ابراز داشت: با توجه به بحران کم آبی در سال ۹۸ حفر ۴ حلقه چاه در دستور کار قرار گرفت که دو حلقه چاه حفر شد، چاه سوم در حال حفاری است و چاه چهارم هم امسال به مدار بهره برداری می‌رسد تا مشکلات کم آبی در روستاها هم برطرف شود.

رئیس اداره آب و فاضلاب رفسنجان با بیان اینکه مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی آب سال گذشته به علت کمبود اعتبارات به مدار بهره برداری نرسید، اظهار کرد: هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان شهریور ماه امسال به مدار بهره برداری می‌رسد.

چرخ انداز گفت: طرح جامع سیستم هوشمند تله متری نیز تا پایان خرداد افتتاح می‌شود که در راستای جلوگیری از هدررفت آب به شبکه و کنترل آب کمک زیادی خواهد کرد.

وی پیک مصرف آب در سال گذشته در رفسنجان را ۷۲۵ لیتر در ثانیه برشمرد و افزود: این عدد بدین معناست که معادل ۷۵ هزار مترمکعب در روز آب مصرف شده است در حالی که تمام تولید آب حلقه چاه‌ها ۵۸۰ لیتر است.

رئیس اداره آب و فاضلاب رفسنجان با بیان اینکه در سال گذشته ۹۰ کیلومتر بازسازی شبکه آب انجام شده است، به انشعابات غیر مجاز آب در سطح شهر اشاره و بیان کرد: جمع آوری انشعابات غیر مجاز آب و کاهش ۱۰۰ تا ۱۲۰ لیتری آب مصرفی هر روز در تابستان می‌تواند به بحران کم آبی کمک کند.

وی اضافه کرد: با نصب شیرآلات الکترونیک در ادارات، آبیاری فضای سبز ادارات در ابتدای صبح و رعایت نکات صحیح مصرف آب می‌توان بر بحران کم آبی فائق آمد.

چرخ انداز خاطرنشان کرد: کولرهای آبی هدر رفت آب زیادی دارند، هر کولر آبی در طول شبانه روز ۶۰۰ لیتر آب مصرفی دارد در واقع هر ساعت ۲۰ لیتر مصرف آب کولر است و مردم می‌توانند با ایجاد سایه بان و مدیریت صحیح زمان آب مصرفی به بحران کم آبی کمک کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.