احسان عراقی‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خسارت سیل به صورت عمده به راه‌های اصلی فرعی و روستایی در شهرستان‌های کرمان، سیرجان، بافت، رابر، ریگان، فهرج و به‌خصوص بخش‌های گلباف، شهداد و راین گزارش شد.

وی اظهار داشت: خسارت‌های سیلاب در بخش‌های مختلفی از جمله آسیب به جسم راه‌های اصلی، رویه‌های آسفالتی و شنی، تخریب شانه‌ها، آبشستگی و آسیب به برخی قسمت‌های راه‌های فرعی و روستایی، تخریب پشت کوله‌های پل‌ها، تخریب آبنماهای روستایی، تخریب جاده‌های خاکی روستایی در قسمت مسیرهای سیلاب و رودخانه‌ها بوده است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: امسال تخریبی در حوزه پل‌ها و محورهای اصلی بر اثر سیلاب‌های اخیر در این استان نداشتیم زیرا از سال گذشته فرایند اصلاح رادیه و برید پل‌ها و حفاظت از جاده‌ها را آغاز کردیم و شانه ها و پشت پل‌های جاده‌های اصلی و فرعی و حتی روستایی در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات گسترده پیشگیرانه در حوزه تخریب راه‌ها و ابنیه ارتباطی در برابر خسارت‌های سیلاب استان کرمان عنوان کرد: عملیات‌های پیشگیرانه بسیار ارزان‌تر از بازسازی و احداث محسوب می‌شود.

عراقی‌زاده تصریح کرد: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان در زمینه پیشگیری، عملیات اجرایی تنظیم بستر رودخانه‌ها، تعمیر و احداث دریواسیون پل‌ها و احداث کانال دفع آب‌های سطحی و احداث قنوها را در این استان اجرا کرده است.

وی با بیان اینکه راهداری به معنی برنامه‌ریزی است افزود: پس از سیل سال گذشته برنامه‌ریزی عملیاتی در برابر سیلاب را آغاز کردیم و بر این اساس امسال کمترین آسیب به پل‌های استان کرمان وارد شد اما تخریب در راه‌های روستایی، شنی و خاکی افزایش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.