علی دینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲ شرکت رفسنجانی به طور میانگین هر کدام روزانه ۲ هزار عدد ژل با گنجایش ۶۰ سی سی تا نیم لیتر و در مجموع حداکثر توانایی و ظرفیت تولید هفت هزار و ۵۰۰ عدد محلول ضد عفونی کننده دست را دارند که در سایزهای مختلف تولید و در این شهرستان عرضه می شود.

وی تصریح کرد: الکل های اتانول کارگاه ها، تحویل ۲ شرکت دانش بنیان دانشگاهی آداس کربن دانشگاه ولیعصر (عج) و زیست فناور روناک با همکاری کیا سم می شود و این شرکت ها، ژل ضدعفونی کننده دست تولید می کنند.

دینی با اشاره به اینکه یکی از اقلام مورد نیاز مبارزه با ویروس کرونا، ژل ضدعفونی کننده دست است گفت: شرکت های دانش بنیان دانشگاهی رفسنجان با شعار سال ۹۹ "جهش تولید" وارد کارزا عمل و اقتصاد مقاومتی درون ‌گرا شده اند و ظرفیت تولید هفت هزار و ۵۰۰  عدد محلول ضد عفونی کننده دست را دارند.

دینی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تولید و توزیع الکل به عنوان مواد تحت کنترل زیر نظر مدیریت دارو است و اطلاعات دقیق را می توان از این مدیریت کسب کرد با بحران کمبود الکل در شهرستان مواجه نخواهیم شد و با تدابیری که اندیشیده شده سعی می کنیم که محصولات باکیفیتی در اختیار مردم قرار گیرد.

وی بیان کرد: بازرسی ‌های مستمر و پایش بازار در این روزها بیش از گذشته انجام می گیرد با توجه به تقاضای بازار متأسفانه محلول ‌های ضدعفونی کننده دست، تقلبی به وفور دیده می شوند و با بازرسی‌ های مستمری که توسط سازمان غذا و دارو، اداره نظارت بر مواد خوردنی، آشامیدنی ، آرایشی و بهداشتی و کارشناسان اداره صمت و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود، محصولات تقلبی شناسایی و جمع آوری می شوند.

دینی تصریح می کند: توصیه ما به مردم این است که خودسرانه مواد الکلی را برای ضدعفونی کردن دست تهیه نکنند و از محلولهای ضدعفونی کننده دستی که پروانه ساخت سازمان غذا و دارو دارند و تحت نظر این سازمان و با رعایت ضوابط بهداشتی تولید می شوند، استفاده کنند.

وی در پایان جدی گرفتن توصیه های بهداشتی را توسط مردم بسیار ضروری برشمرد و گفت: این نکته را باید در نظر گرفت که مردم باید نکات بهداشتی را رعایت کنند و از خانه مگر در موارد ضروری، خارج نشوند و در اجتماعات شرکت نکنند، فاصله اجتماعی را رعایت کرده و مرتب دستهای خود را شست و شو دهند و هنگام خروج از خانه از ماسک استفاده کرده و هر نیم ساعت یکبار از محلول ها و ژل های ضدعفونی کننده دست استفاده کنند تا به مدد الهی از این بحران جهانی با کمترین هزینه خارج شویم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.