حسین رضاپور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا مجوز موقت سه ماهه برای ۱۰ کارخانه تولید مواد ضدعفونی کننده در استان صادر شده که ۵ کارخانه فعالیت می‌کنند و مابقی در صورت تأمین سهمیه الکل پای کار خواهند آمد.

وی افزود: در حال حاضر روزانه بین ۱۵ تا ۲۰ هزار مواد ضدعفونی کننده در بسته‌های مختلف تحویل می‌شود که این مواد از طریق ۱۵ شرکت پخش و توزیع دارو معرفی شده از سوی سازمان غذا و دارو کشور، بین داروخانه‌ها توزیع خواهد شد.

مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: در ۲ روز گذشته توزیع مواد ضدعفونی کننده بین داروخانه‌ها انجام شد و از این نظر توانستیم بازار را کنترل کنیم.

این مسئول گفت: با همکاری تعزیرات حکومتی و سازمان صمت چند انبار احتکار مواد عفونی کننده کشف و ضبط شد و به زودی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

رضا پور بیان داشت: شرکت‌های پخش و توزیع دارو نسبت به تأمین داروهایی که مخصوص درمان مبتلایان به کرونا چه در بخش سرپایی و چه بستری شدگان بیمارستان گلستان و فارابی است، اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگرچه داروخانه‌ها اجازه توزیع ماسک را دارند اما با توجه به کمبود ماسک هنوز این قلم در اختیار داروخانه‌ها قرار نگرفته است از سوی دیگر ظرفیت ۲ کارخانه تولید ماسک پاسخگوی نیاز بخش خصوصی نیست با این حال در صورت افزایش ظرفیت تولید، ماسک مورد نیاز مردم در اختیار داروخانه‌ها قرار می‌گیرد.

مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: برخی داروخانه‌ها الکل و مواد ضدعفونی کننده را از منابعی که مورد تائید معاونت غذا و دارو نبوده تهیه می‌کردند، هرچند این اقلام به ویژه در روزهای اول مورد نیاز مردم بوده اما موارد تخلف در کمیسیون تخصصی مطرح و با آنها برخورد خواهد شد و با تخلفات گرانفروشی که توسط شرکتهای پخش و توزیع دارو و سپس داروخانه‌ها به دلیل خرید با نرخ بالا انجام شده، برخورد می‌شود.

رضاپور گفت: در روزهای اخیر بحث دخالت برخی دستگاه‌ها که به صورت تخصصی موظف به توزیع مواد ضدعفونی، ماسک و … نیستند سبب موازی کاری با ارگان‌هایی که از نظر نظارت و تأمین وظیفه قانونی دارند، شده و کار بازرسان معاونت غذا و دارو برای نظارت را با سختی مواجه کرده‌اند زیرا اگر این مواد در داروخانه‌ها توزیع شود رصد آنها امکان پذیرتر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.