به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدرضا نقی پور شامگاه چهارشنبه در گفتگویی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا مصرف اقلام بهداشتی و ضد عفونی به ویژه ماسک و دستکش در استان گیلان بودیم، اظهار کرد: متأسفانه در این روزها شاهد این بوده ایم که برخی افراد سودجو با احتکار این اقلام مشکلاتی را برای شهروندان و کادر درمان و پرستاران به وجود آورده اند.

وی با بیان اینکه در همین راستا و برای نظارت بیشتر بر تولید و توزیع این اقلام کارگروه حمایت از افزایش تولید تشکیل شد، افزود: در حال حاضر شاهد افزایش ۳ تا ۵ برابری تولید اقلامی همانند ماسک و الکل و مواد ضدعفونی کننده در استان گیلان هستیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به فعالیت ۱۲ واحد تولید در زمینه تولید ماسک، مواد ضدعفونی کننده و الکل در استان، گفت: این تعداد واحد تولید روزانه ۵۰ هزار عدد ماسک سه لایه، ۱۵ تن الکل و ۲۱۰ هزار قوطی محلول و مواد ضدعفونی کننده تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای توزیع مناسب و عادلانه این اقلام در استان گیلان ۵۹ داروخانه در سطح استان تعیین شده اند، تصریح کرد: از این تعداد داروخانه ۴۰ داروخانه در شهرستان‌ها و ۱۹ داروخانه نیز در شهر رشت در زمینه توزیع این اقلام فعالیت می‌کنند.

دکتر نقی پور با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی از روز چهارشنبه، بیان کرد: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان خود یکی از بزرگترین مصرف کنندگان این اقلام است لذا با وجود افزایش تولید موفق نخواهیم شد به همه نیازهای مردم پاسخ دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اولویت اول توزیع اقلام بهداشت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است، افزود: توزیع اقلام بهداشتی در سطح شهر به سه شرکت پخش دارو داده شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.