امام بخش قائدی روز یکشنبه در گفت و گو اظهار داشت: از اواخر سال گذشته تاکنون کار تولید و توزیع ماسک در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه این ماسک ها تحت نظارت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مراحل تولید و استریل را طی می کنند، افزود: ماسک های تولیدی برای استریل به واحد CSR بیمارستان امام سجاد(ع)یاسوج تحویل و پس از استریلیزاسیون نهایی برای توزیع در داروخانه ها آماده می شوند.

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بدون اشاره به آمار تصریح کرد: ماسک مورد نیاز مراکز درمانی استان نیز تامین و به صورت مداوم در اختیار آنان قرار می گیرد.

قائدی تاکید کرد: با وجود این تلاش ها همچنان کمبود تجهیزات بهداشتی مانند ماسک و دستکش در کهگیلویه و بویراحمد برای عموم وجود دارد.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان»واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره های آفریقا، اروپا و اقیانوسیه، کشورمان را هم تحت تاثیر قرار داده است.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.  

در معمولی‌ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر  را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است، کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.