به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی قویدل پیش از صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مردم به عنوان دیده‌بان پیشگیری می‌توانند تخلفات کرونایی را گزارش دهند، بیان داشت: بیش از شش هزار و ۱۳۰ دیده‌بان پیشگیری از جرم در کرمان مطابق راهنمای جامع کنترل محیطی به صورت نامحسوس بر چگونگی اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا نظارت دارند.

وی به سامانه جامع ارتباطات مردمی قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا شهروندان می‌توانند از طریق سامانه sajam.scpd.ir گزارشات خود را ثبت کنند.

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان گفت: شهروندان می‌توانند تخلفات در حوزه اقلام بهداشتی مورد نیاز شامل ماسک، دستکش، الکل، ژل ضد عفونی و… همچنین توزیع اقلام بهداشتی تقلبی و غیر مجاز، احتکار یا گران‌فروشی را از طریق سامانه سجام به اطلاع مقامات قضائی برسانند.

قویدل تصریح کرد: سامانه جامع ارتباطات مردمی قوه قضائیه آماده دریافت گزارشات مردمی در رابطه با نقض‌کنندگان پروتکل‌های بهداشتی در حوزه ویروس کرونا در مراکز عمومی و اصناف تجاری پرتردد به ویژه جایگاه‌های سوخت و همچنین فروشگاه‌های بزرگ و نانوایی‌ها است.

وی یادآور شد: همشهریان در صورت مشاهده تخلف باید آدرس دقیق محل از جمله استان یا شهرستان، منطقه یا محله، خیابان، کوچه، پلاک، طبقه و … که باعث سهولت و دسترسی سریع همکاران ما به محل وقوع تخلف می‌شوند را در ابتدای گزارش درج کنند.

قویدل گفت: شهروندان از هرگونه تجسس در حریم خصوصی افراد پرهیز کنند ضمن اینکه موضوع گزارش باید موردی و به صورت دقیق اعلام شود و از ارائه هر گونه گزارش به صورت مبهم یا کلی خودداری کنند.

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان اظهار داشت: این سامانه به صورت محرمانه هویت تمامی شهروندان، اعضای سامانه سجام، دیده‌بانان پیشگیری و دست‌اندرکاران پیگیری گزارشات را حفظ می‌کند.

وی افزود: گزارشات رسیده مردم به سامانه سجام در کرمان طی چند ماه اخیر ۷۵۹ بوده که ۱۳۱ مورد آن مربوط به گزارشات تخلف در حوزه ویروس کرونا بوده که به تمامی آنها رسیدگی شده است.

قویدل گفت: گزارشات رسیده به منظور پیگیری‌های لازم به دادستان‌ها و مسئولان ادارات ذی‌ربط ارجاع داده می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.