جان احمد  آقایی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعداد ثبت نام کنندگان گیلانی را در سامانه سجام تا کنون چهار هزار نفر عنوان و اضافه کرد :  با عنایت به تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس قوه قضاییه مبنی بر همکاری همه جانبه دستگاه قضایی با ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در اقدامی نوآورانه و به منظور حمایت از اقدامات و مصوبات ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، «صفحه ویژه گزارشات کرونا» را در سامانه سجام قوه قضاییه به آدرس sajam.scpd.ir فعال کرد.

  وی اظهار کرد:  تمامی شهروندان و آحاد مردمی می توانند با مراجعه به این سامانه نسبت به ثبت تخلفات اقدام کنندکه خوشبختانه این موضوع با استقبال مردمی مواجه و گزارش های بسیاری در این ارتباط دریافت شده است. 
وی تصریح کرد:  با توجه به ورود  ویروس کرونا به کشور و آماده باش تمامی دستگاهها و سازمان ها و استفاده حداکثری از امکانات، تجهیزات و نیروهای مردمی به منظور کنترل این ویروس، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان  نیز از ظرفیت دیده بانان پیشگیری که به صورت داوطلبانه با دستگاه قضایی همکاری دارند ، برای پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس بهره گرفته است.

 آقایی اضافه کرد: در همین راستا، طی فراخوانی از آنان خواست که گزارش پیرامون تخلفات مرتبط با و یروس کرونا در سامانه سجام قوه قضاییه  را ثبت کنند.

وی  احتکار ، گرانفروشی  و هر گونه تخلف در توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم  از قبیل ماسک  ، دستکش  ، الکل و  ژل ضد عفونی ،  تهیه یا توزیع اقلام بهداشتی تقلبی و غیر مجاز و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در فروشگاههای زنجیره ای ، جایگاههای عرضه سوخت ، نانوایی ها و مراکز عرضه نان   را از جمله  مواردی عنوان کرد که مردم می توانند گزارش های خود در رابطه با کرونا را برای این سامانه ارسال کنند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان خاطرنشان کرد: آحاد مردم و شهروندان نیز می توانند گزارش های خود را به سامانه سجام قوه قضائیه به نشانی   Sajam.scpd.ir  ارسال تا توسط کارشناسان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مورد صحت سنجی و اقدام لازم در رابطه با آن انجام شود.
 آقایی گفت: گزارش ها  بافوریت به دستگاه یا سازمان های متولی ارسال و دادستان آن شهرستان به عنوان مدعی العموم بر عملکرد آن دستگاه و یا سازمان مسئول در جهت اقدامات لازم در راستای گزارش دیده بان، نظارت و پیگیری خواهد کرد تا گزارش منتج به نتیجه شود.
وی اضافه کرد:  اگرچه برخی از تخلفات پس از ارجاع فوری به بازرسان صنوف و اتحادیه های مرتبط  به سرعت اصلاح و رفع شده است ولی  در برخی موارد با وجود پیگیری مکرر اقدام اصلاحی لازم صورت نمی گیرد که نیازمند اقدام سریع و قاطع دادستان های  در برخورد با متخلفان می باشد که هماهنگی لازم در این خصوص با دادسرا های سراسر استان  انجام شده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان اظهار کرد: تاکنون بیش از چهار هزار نفر دراستان گیلان در سامانه سجام قوه قضاییه ثبت نام نموده اند و این افراد که اصطلاحا دیده بان پیشگیری نامیده میشوند در ۷۰ هسته عادی و تخصصی ساماندهی شده اند.
وی از حضور مستمر  و نامحسوس دیده بانان پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در نانوایی های  استان نیز  خبر داد و خاطر نشان کرد: براساس دستورالعمل های بهداشتی کشوری اگر واحدهای نانوایی رعایت اصول بهداشتی در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا نداشته باشند در رصد نامحسوس دیده بانان این معاونت قرار می گیرند و برابر هماهنگی های قضاییه عمل آمده با ایشان برخورد قانونی خواهد شد.

معاون امور اجتماعی رئیس کل دادگستری گیلان  با تاکید بر لزوم  تداوم رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی در مقابله با ویروس کرونا در استان گیلان به منظور شکست کامل این ویروس، گفت: از  برخی از مسئولان  شهری و استانی  نیز انتظارداریم از هرگونه اظهارنظر غیرکارشناسانه که باعث ایجاد استرس در بین مردم میشود، خودداری نمایند و همه باید پایبند به اجرای مصوبات ستادهای ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا باشیم .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.