محمد حسیبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گشت ویژه تاکنون ۶ مورد بازرسی از داروخانه های استان کرمان داشته که مورد تخلفی ثبت نشده است.

وی با بیان اینکه کمبود ماسک در بازار شایعه تلقی می شود اظهار داشت: افزایش قیمت اندک برخی از انواع ماسک در بازار کرمان به علت صادرات و میزان تولید این محصول و افزایش حجم درخواست های مردمی بوده است و برخی افراد سودجو قیمت را به صورت غیر قانونی افزایش می دهند.

مدیر دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: انواع ماسک از جمله پرستاری، معمولی، صنعتی، ان ۹۵ ، ان ۹۹ و فیلتردار مخصوص گرد و غبار بسته به نوع آن قیمت های متفاوتی دارد که بسیاری از انواع ماسک ها جلوی ترشحات دهانی و مجاری تنفسی را می گیرد و در جلوگیری از انتقال بیماری های واگیردار موثرند.

وی با بیان اینکه مواد ضد عفونی کننده از جمله الکل در بازار استان کرمان نایاب نیست، گفت: هیچ داروخانه ای اجازه فروش این محصول را به مردم ندارد و داروخانه ها تنها برای ساخت دارو سهمیه الکل دریافت می کنند.

حسیبی تصریح کرد: بر اساس آمار دریافتی از واحد تولیدی مواد ضد عفونی کننده در کرمان ۱۱ هزار لیتر ذخیر الکل موجود داریم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مردم با رعایت نکات بهداشتی و ایمنی از شیوع برخی بیماری های واگیردار از جمله کرونا جلوگیری کنند، گفت: این ویروس تنها ۲ درصد آمار فوتی دارد و با توجه به برخی بیماری های واگیردار از جمله آنفولانزا ویروس خطرناکی محسوب نمی شود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.