خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: امروز طبق توضیح دانشگاه علوم پزشکی کرمان به دلیل اشتباه رخ داده در اعلام آمار بیماران کرونایی در کرمان این آمار تصحیح و به این ترتیب تعداد بیماران مبتلا در کرمان نسبت به آمار دیروز کاهش یافت.

این اشتباه دلیل شباهت اسامی برخی از بیماران بوده است، همچنین با تصمیم ستاد مقابله با کرونا قرار شد هر روز نیمی از اصناف کرمان تعطیل باشند و ورود و خروج از مبادی استان کرمان نیز با کنترل و دقت انجام شود ضمن اینکه مجدداً تاکید شده که استان کرمان به هیچ عنوان از مسافران نوروزی در سال جاری میزبانی نخواهد کرد.

مردم نگران کمبود ماسک و مواد ضدعفونی نباشند

یکی از مهمترین نیازهای استان کرمان در شرایط کنونی تأمین ماسک و مواد ضدعفونی است که همچنان تأمین این اقلام با مشکلاتی مواجه است اما اقدامات مسئولان و برخی از پویش‌های مردمی به زودی مشکلات موجود در استان را رفع خواهد کرد.

در همین راستا تعدادی از واحدهای صنعتی کرمان با تغییر خط تولید شروع به تأمین الکل طبی مورد نیاز استان کرده‌اند.

روزانه سه هزار لیتر الکل در بردسیر تولید می‌شود

استاندار کرمان نیز گفته است اگر از همه ظرفیت‌های استان استفاده کنیم می‌توانیم روزانه ۵۰ هزار ماسک تولید کنیم. از سوی دیگر پویش‌های مردمی و سازمانهای مردم نهاد با فراخوان‌هایی اقدامات خوبی را برای تولید ماسک شروع کرده‌اند.

برای تأمین الکل مورد نیاز در استان کرمان چند واحد صنعتی اعلام آمادگی کرده‌اند و به عنوان نمونه کارخانه‌ای در بردسیر تولید الکل را فوراً آغاز کرد

در این اقدام از مردم خواسته شده که چرخ خیاطی‌های خود را در اختیار کارگاه‌ها قرار دهند و خیاطان هم برای تولید ماسک نام نویسی کنند.
غفاری نژاد معاون امور صنایع صنعت و معدن استان کرمان در گفتگو با مهر اظهارداشت: برای تأمین الکل مورد نیاز در استان کرمان چند واحد صنعتی اعلام آمادگی کرده‌اند و به عنوان نمونه کارخانه‌ای در بردسیر تولید الکل را فوراً آغاز کرد.

وی افزود: این واحد تولیدی روزانه ۳ هزار لیتر الکل ۷۶ درصد تولید و روانه بازار می‌کند.

غفاری نژاد بیان کرد: چند کارخانه دیگر نیز برای تبدیل الکل به ژل های ضدعفونی و مواد دیگر اعلام آمادگی کرده‌اند که کارها به سرعت در حال انجام است.

وی گفت: این الکل برای ضدعفونی بیمارستان‌ها و نیاز مردم توزیع می‌شود با تولیدات این واحد صنعتی در استان، دغدغه موجود رفع می‌شود.

معاون اداره کل صنعت و معدن استان کرمان بیان کرد: در زمینه بحث ماسک نیز تولید پیگیری شده و از چند روز گذشته پارچه‌ای در استان تولید می‌شود و دو تا سه واحد صنعتی را راه اندازی می‌کنیم و پیش بینی می‌کنیم در مرحله اول روزی ۱۰ هزار ماسک تولید می‌شود.

منتظر مجوز دانشگاه علوم پزشکی برای تولید ماسک هستیم

وی همچنین از فعال شدن چهار واحد صنعتی کوچک برای تولید اسپری ضدعفونی دست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل صمت شمال استان کرمان نیز از راه اندازی خط تولید ماسک در استان خبر داد و به خبرنگار مهر گفت: در یک واحد تولیدی در حال تولید پارچه‌ای هستیم که در تولید ماسک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهدی حسینی نژاد بیان کرد: این پارچه باید برای تولید ماسک به تأیید دانشگاه علوم پزشکی برسد و در این صورت تولید آغاز می‌شود.

وی تاکید کرد: روند تهیه اقلام مورد نیاز استان کرمان با جدیدت دنبال شده و در صورت لزوم این اقلام به استان وارد می‌شود اما سیاست کلی ما تأمین این مواد برمبنای توان بومی استان کرمان است که در بلند مدت در این زمینه مشکلی نداشته باشیم.

با برنامه ریزی انجام شده قرار است ۵۶ اتحادیه در استان کرمان به صورت یک روز در میان فعالیت کنند و این اقدام به گونه‌ای انجام می‌شود که خدمات مورد نیاز جامعه نیز ارائه شود

حسینی نژاد گفت: یکی از دغدغه‌های ما شلوغی بازار و احتمال شیوع ویروس در جامعه است که با برنامه ریزی انجام شده قرار است ۵۶ اتحادیه در استان کرمان به صورت یک روز در میان فعالیت کنند و این اقدام به گونه‌ای انجام می‌شود که خدمات مورد نیاز جامعه نیز ارائه شود.

وی همچنین به مردم اطمینان داد که کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در استان کرمان وجود دارد و هیچ مشکلی در کرمان وجود ندارد.

وی در خصوص تولید الکل نیز گفت: با توجه به توان موجود در استان کرمان امکان افزایش تولید وجود دارد.

امکان افزایش تولید ماسک در کرمان وجود دارد

همچنین استاندار کرمان در ستاد مبارزه با ویروس کرونا گفت: ظرفیت تولید روزانه ۵۰ هزار ماسک در استان وجود دارد.

محمد جواد فدایی گفت: اقلام بهداشتی مورد نیاز هم مانند ماسک و الکل به میزان نیاز استان از طرق مختلف تأمین شده و سعی داریم الکل مورد نیاز برای مواد ضدعفونی را از استان‌های همجوار تأمین کنیم.

وی افزود: در خصوص ضدعفونی بازار و اماکن پُرتردد مقرر شد، کمیته اصناف طبق جدول بندی و برنامه زمان بندی شده این برنامه را پیگیری کرده و در جلسه آینده ارائه کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.