روح الله حیدری روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: در زمینه آمبولانس برای اعزام بیماران و اتاق ایزوله و همچنین وسایل ضد عفونی مانند الکل و ماسک مخصوص پزشکان با کمبود جدی روبرو هستیم و از شهروندان می خواهیم تا در خانه هایشان بمانند که امن ترین مکان برای مبتلا نشدن به این ویروس می باشد.

وی یادآور شد: متاسفانه با نزدیک شدن به نوروز شاهد هستیم که ازدحام جمعیت در خیابان هاست و این موجب می شود تا این ویروس شیوع بیشتری پیدا کند.

حیدری اظهار داشت: با توجه به شیوع بالای بیماری کرونا ویروس در سطح کشور و تمام شهرستان های اطراف، شهروندان موضوع را جدی گرفته و نکات بهداشتی مربوط به این بیماری را رعایت نمایند.

وی گفت: شستشوی مداوم دستها با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه بهترین شیوه دفاعی در مقابل کرونا ست ،شست و شوی مکرر دستها فراموش نشود همچنین در زمان بیماری وعلائم خفیف در منزل بمانید و در مکان های عمومی ماسک بزنید.

وی افزود: در زمان عطسه وسرفه جلوی دهان و بینی خود را با دستمال یا آرنج بپوشانید،  عادت دست زدن به چشم و دهان و بینی خود را کنار بگذارند، از رهاکردن ماسک،دستکش و دستمال کاغذی در سطح شهرخودداری نمایند،  تا حد امکان در منزل بمانید و جز موارد ضروری از منزل خارج نشوید.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها زندگی می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.