سرهنگ اسماعیل فرجی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در هفته گذشته تعداد معدودی از این کارگاه ها ۴۰ هزار عدد ماسک تولید و روانه بازار استان کردند اما با افزایش تعداد کارگاه ها میزان تولید آنها اکنون به روزانه ۳۵ هزار عدد ماسک افزایش یافته است.

وی افزود: تمامی ماسک های تولیدی در این کارگاه ها با مجوز دانشگاه علوم پزشکی و زیر نظارت و کنترل های مربوطه انجام می شود.

وی اظهار داشت: در بحث مقابله با ویروس کرونا در سپاه، قرارگاه پدافند زیستی و سلامت تشکیل شده است و تمامی اقدامات لازم در این قرارگاه برنامه ریزی و تصمیم گیری می شود.

مشارکت ۷ هزار بسیجی در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا 

سرهنگ فرجی با بیان اینکه هفت هزار نفر در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان همکاری دارند، اظهار داشت: این افراد در خصوص مبارزه و پیشگیری از ویروس کرونا آموزش های لازم را فراگرفته اند که این آموزش ها را به جامعه انتقال خواهند داد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان یک سامانه طراحی کرده است که به صورت تلفنی از افراد جامعه در خصوص سلامتی و علایم بیماری از جمله سرفه، تب، سردرد و سایر موارد از اقشار مختلف به خصوص روستاییان سوال می کند و همچنین آموزش های لازم در خصوص پیشگیری را نیز به آنان ارایه می دهد.

فرجی با بیان اینکه در این طرح به خانه ها ورود نخواهیم داشت، افزود: با خانه های بهداشت در روستاها و پایگاه های بسیج هماهنگی های لازم در این خصوص انجام شده است.

جانشین فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ بسته اقلام بهداشتی شامل ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی و الکل بین بیماران نیازمند استان توزیع شد.

وی بر کمک و حمایت از اقشار نیازمند در این خصوص تاکید کرد و افزود: همچنین ۲۵۰ بسته اقلام بهداشتی نیز بین خانوارهای نیازمند استان توزیع شده است.

فرجی بر آموزش و آگاهی رسانی در سطح جامعه نیز تاکید کرد و گفت: در این خصوص نیز ۲ هزار پوستر آموزش بهداشت پیشگیری از ویروس کرونا در بین اصناف و بازاریان به ویژه نانوایی های استان توزیع شده و همچنین کلاس های آموزشی نیز برای اصناف برگزار شده است.

جانشین فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی اظهار داشت: همچنین گروه های جهادی در سه محور اصلی استان و نیز یک پایانه، پست قرنطینه ایجاد کرده اند و از افراد تست می گیرند.

تجهیز ۶۰ سالن ورزشی به عنوان نقاهتگاه بهبودیافتگان کرونا 

وی همچنین از تحویل ۲ هزار ماسک به کادر درمانی استان خبر داد و افزود: همچنین ۶۰ سالن ورزشی نیز بنا به درخواست دانشگاه علوم پزشکی به منظور نقاهتگاه بیماران بهبود یافته تجهیز شده است.

فرجی افزود: مجتمع لاله سپاه نیز به عنوان مکان استراحت و قرنطینه کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی در نظر گرفته شده است و پزشکان، پرستاران و دیگر نیروهای درگیر در مرکز قرنطینه بیمارستان امام حسن (ع)، بعد از کار به خانه مراجعه نمی کنند.  

بسیجیان خراسان شمالی در ۲۲ گروه اقشار بسیج سازماندهی شده‌اند.

خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفر بیش از ۳۰۰ هزار نفر بسیجی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.