‌ولی الله حیاتی، سه شنبه شب در نشست ستاد هماهنگی، مدیریت و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اظهار داشت: در خصوص رفع کمبود مواد ضدعفونی کننده در استان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: البته کمبود مواد ضدعفونی کننده تنها محدود به استان خراسان شمالی نیست بلکه در همه کشور محسوس است اما باز هم اقدامات خوبی از سوی دستگاه های اجرایی استان برای رفع این کمبودها انجام شده است.

حیاتی گفت: با هماهنگی های صورت گرفته کارخانه های خوبی در استان در مدار تولید مواد ضدعفونی کننده قرار گرفته اند که به زودی بخش عمده ای از این مشکلات برطرف خواهد شد.

معاون استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: برای مقابله با بیماری کرونا و شرایطی که کل کشور درگیر آن است باید تمامی مدیران دستگاه های اجرایی استان پای کار باشند.

وی با قدردانی از خدمات دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان استان گفت: در چنین شرایطی نباید از نقش مدافعان سلامت غفلت کرد و باید با نگاهی اعتقادی در برابر بیماری کرونا همت مضاعفی داشته باشیم.
حیاتی در این نشست که بدون دعوت از رسانه ها برگزار شد، افزود: باید مباحث آموزش های عمومی در خصوص نحوه مواجهه با بیماری کرونا و رعایت بهداشت فردی در فواصل مختلف زمانی از شبکه استانی سیما پخش شود.

با جدی شدن نگرانی ها  از انتشار ویروس کرونا از حدود ۱۰ روز پیش دسترسی مردم خراسان شمالی به برخی اقلام بهداشتی از جمله دستکش و ماسک، الکل و مواد ضدعفونی کننده بسیار سخت شد که این وضعیت موجب گلایه و شکایت مردم شده است.

استان خراسان شمالی که تاکنون از ویروس کرونا پاک تلقی می شد، از دیروز با اعلام رسمی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی بر مشاهده نخستین تست مثبت کرونا در یکی از بیماران بستری در مراکز درمانی بجنورد،  وارد مرحله تازه ای شد.  

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از مجموع ۸۰ فردی که با علائم کرونا به بیمارستان های خراسان شمالی مراجعه کرده و یا انتقال یافته اند، ۳۶ نفر بستری شده اند که با ترخیص ۲۳ نفر آنان، در حال حاضر ۱۳ بیمار مشکوک به کرونا در بخش قرنطینه بیمارستان های استان بستری هستند.

تاکنون تست بیماران مشکوک به کرونا در خراسان شمالی برای آزمایش به تهران ارسال می شد، که انتظار می رود با فراهم شدن زمینه انجام این آزمایش در استان، این پروسه زمانبر کوتاهتر شده و به دنبال آن از شمار بیماران مشکوک و مدت زمان بستری آنها در بیمارستان ها کاسته شود.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.