سیدجواد سیدالموسوی،  سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد سه فقره مربوط به احتکار و هشت فقره در حوزه گران‌فروشی مایحتاج بهداشتی مردم بوده است.
وی موضوعات این پرونده ها را مربوط به اقلام بهداشتی از جمله دستکش، ماسک و الکل دانست و گفت: در مجموع ۲۹ گروه گشت مشترک دستگاه‌های نظارتی بر عرضه اقلام بهداشتی در بازار نظارت دارند.
سیدالموسوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به صورت روزانه ۵ اکیپ نظارتی در بازار فعال هستند که روزانه حداقل ۲۵ بازرسی انجام می‌گیرد.
وی یادآور شد: بر این اساس در طول این چند روز دست کم بیش از ۲۰۰ مورد بازرسی از سطح بازار توسط این گروه ها صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: تمامی پرونده های تشکیل شده در مرحله رسیدگی است و بعد از صدور حکم به جزای نقدی و یا الزام به عرضه کالا در پرونده های احتکار محکوم خواهند شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین این گشت ها نظارت های ویژه‌ای را بر عرضه مواد غذایی و دیگر اقلام مورد نیاز مردم در شرایط شیوع ویروس کرونا دارند.

با جدی شدن نگرانی جامعه از انتشار ویروس کرونا از حدود ۱۰ روز پیش دسترسی مردم خراسان شمالی به برخی اقلام بهداشتی از جمله دستکش و ماسک، الکل و مواد ضدعفونی کننده بسیار سخت شده و این وضعیت موجب گلایه و شکایت آنان شده است.

استان خراسان شمالی که تاکنون از ویروس کرونا پاک تلقی می شد، از دیروز با اعلام رسمی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی بر مشاهده نخستین تست مثبت کرونا در یکی از بیماران بستری در مراکز درمانی بجنورد،  وارد مرحله تازه ای شد.  

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از مجموع ۸۰ فردی که با علائم کرونا به بیمارستان های خراسان شمالی مراجعه کرده و یا منتقل شده اند ۳۶ نفر بستری شده اند که با ترخیص ۲۳ نفر آنان، در حال حاضر ۱۳ بیمار مشکوک به کرونا در بخش قرنطینه بیمارستان های استان بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.