دکتر حسن براتی زاده، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته، ۱۵ هزار لیتر الکل در چند روز قبل وارد استان شد که به واحدهای تولید کننده مواد ضدعفونی کننده در جاجرم و فاروج تحویل شد و هم اینک با تلاش آنان، اولین محموله مواد ضدعفونی کننده تولید شده در استان در داروخانه‌ها در حال توزیع است.
وی خاطر نشان کرد: متاسفانه با توجه به نیاز شدید کشور، تهیه الکل برای استان بسیار سخت است، اما با این وجود تلاش هایی برای تامین الکل مورد نیاز واحدهای تبدیلی استان صورت گرفته تا با فعالیت شبانه‌روزی این واحدها، مواد ضدعفونی مورد نیاز مردم در این مقطع بحرانی تولید و در اختیار آنان قرار گیرد.

معاون نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌ پزشکی خراسان شمالی افزود: این در حالی است که برای تولید ماسک نیز با کمک تمامی بخش ها از قبیل خیاطان، بسیج و تعدادی از تولیدی های لباس، اقداماتی آغاز شده و تولید این کالای بهداشتی در حال انجام است.
براتی زاده گفت: با این وجود با توجه به اینکه برای تامین ماسک برای بیمارستان ها و مراکز بهداشتی نیز با مشکل مواجه هستیم، برنامه ای برای توزیع این کالا در داروخانه ها و دیگر مراکز را نداریم.  
وی تاکید کرد: با توجه به شرایطی سختی که در آن قرار داریم برای تامین اقلام بهداشتی، نیازمند همراهی بیشتر مردم هستیم زیرا که با شرایط فعلی شیوع این ویروس در کشور، امکان تامین آن از خارج از استان بسیار سخت به نظر می‌رسد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز دوشنبه، ابتلای ۳۴ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا قطعی شده است.

هفته گذشته یک نفر نیز در این استان بر اثر ابتلا به این بیماری درگذشته بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.