آزاد محمدی انایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به وجود ۲۲ هزار و ۵۰۰ خانوار عشایر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: در شهرستان های شمال و جنوب استان کرمان ۱۲ شرکت تعاونی توزیع نهاده های دامی برای عشایر وجود دارد که این خانوارها نهاده های دامی مورد نیاز شامل آرد، علوفه، ذرت و غیره را از این شرکت ها تهیه می کنند.

وی با اشاره به اینکه در این شرکت ها نهاده های دامی به اندازه کافی موجود است تصریح کرد: هفت شرکت تعاونی توزیع نهاده های دامی برای عشایران در برخی شهرستان مانند بم، ریگان، سیرجان، بردسیر، شهربابک، بافت و کرمان وجود دارد که ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانوار عشایری را تحت پوشش دارند.

 محمدی انایی ادامه داد: پنج شرکت در جنوب استان کرمان نیز به عشایر خدمات رسانی می کنند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: تاکنون هیچ موردی از عشایر استان کرمان به ویروس کرونا مبتلا نشده اند لذا از عشایر می خواهیم برای قطع زنجیره انتشار این ویروس کوچ بهاره را که هر ساله در اردیبهشت اتفاق می افتد به  تعویق بیندازند.

محمدی بیان کرد: از آنجایی که در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا قرار داریم و تردد ها ممنوع شده سهمیه آرد و دیگر نهاده های دامی برای هر شرکت خریداریو در اختیار آنها قرار داده و سهمیه فروردین ماه دام های عشایر استان کرمان در اسفند ماه به دلیل کاهش تردد توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: در اسفند ماه سال گذشته ۷۰۰ تن آرد به شرکت های تعاونی شمال استان کرمان تحویل شد و این شرکت ها این میزان را بین عشایر تحت پوشش خود توزیع کرده اند.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ۵۰۰ خانوار از عشایر استان کرمان خدماتی در راستای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا ارائه شد اظهار داشت: این خدمات شامل سمپاشی، ضدعفونی و گندزدایی مکان های نگهداری دام های عشایر، اهدای ماسک و مواد ضدعفونی و الکل به این خانوارها است.

۲۲ هزار و ۵۰۰ خانوار عشایر در استان کرمان زندگی می کنند و بالغ بر ۲ میلیون رأس د ام سبک و سنگین را پرورش می دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.