غلامرضا صدیق راد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آسیب پذیر بودن مددجویان و توانخواهان تحت پوشش اظهار کرد: این مراکز در حوزه‌های توانبخشی، پیشگیری و امور اجتماعی به صورت شبانه روزی به افراد تحت پوشش خدمات رسانی می‌کنند.

وی عنوان کرد: تمام دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها به مراکز ابلاغ و آموزش‌های لازم به صورت مجازی به همه مدیران و کارکنان نیز داده شده و پیگیری‌ها و مکاتبات فراوانی صورت گرفته تا این مراکز از نظر اقلام بهداشتی کمبود نداشته باشند.

صدیق راد ضمن قدردانی از خمات ایثار گرانه همه همکاران در بخش‌های مختلف دولتی و غیردولتی برای حفظ سلامت جامعه هدف تحت پوشش افزود: هشت هزار و ۱۱۳ اقدام در سامانه cartable.behzisti.net تاکنون ثبت شده که این موارد شامل اقدامات بهداشتی، نظارتی، راهبری و آموزشی می‌شود.

مدیر کل بهزیستی خوزستان گفت: به صورت روزانه از مراکز شبانه روزی گزارش گیری شده و به طور مستمر توسط اکیپ تخصصی و پرستاران مراکز معاینات بالینی و چک کردن علائم و نشانه‌های مقیمان صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: از آغاز شیوع ویروس کووید ۱۹ در کلیه مبادی ورودی ادارات بهزیستی ایستگاه سلامت برای تب سنجی و ارائه اقلام بهداشتی مثل ماسک و دستکش و ضدعفونی دست‌ها مستقر شده است.

صدیق راد حضور تیم‌های اورژانس اجتماعی خط ۱۲۳ متشکل از کارشناسان و مددکاران زبده در سطح استان برای شناسایی و آموزش کودکان کار و توصیه‌های بهداشتی به آنها و عموم مردم، توزیع ماسک و دستکش و پک های بهداشتی و بروشورها و تراکت‌های آموزشی برای پیشگیری از شیوع ویروس کووید ۱۹ یکی دیگر از اقدامات بهزیستی بر شمرد.

وی، بخشی از اقدامات بهزیستی را شامل: گند زدایی و ضد عفونی مناطق و پاتوق‌های آسیب زا و توزیع ماسک و دستکش و اقلام بهداشتی و آموزش به افراد آسیب پذیر و ساکن در این مناطق توسط تیم‌های مراکز کاهش آسیب و همچنین ارائه مشاوره‌های تلفنی از ساعت هشت صبح تا ۲۲ شب توسط روانشناسان و مشاوران مجرب خط تلفنی مشاوره ۱۴۸۰ بصورت رایگان به عموم مردم برای کاهش استرس و اضطراب ناشی از شیوع ویروس کووید ۱۹، تولید و تحویل ماسک، دستکش و گان توسط کارگاه‌های تولیدی گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار به بیمارستان‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.