فرزاد گوهردهی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون آموزش کودکان کار و خیابانی به عنوان حساس ترین افراد جامعه هدف بهزیستی در اولویت قرارگرفت. 

وی از شناسایی ۵۲۵ نفر از کودکان کار و خیابانی و آموزش تا به امروز خبر داد و افزود: رعایت نکات و اصول بهداشت فردی و تب سنجی آنان به همراه توزیع غذای گرم در جهت بیشگیری از شیوع بیماری ویروس کرونادر میان این کودکان از جمله اقدامات بهزیستی بود. 

به گفته گوهردهی تاکنون بیش از ۲۰۰ کودک بی سرپرست و بد سرپرست در ۲۵ مرکز نگهداری شبانه روزی شبه خانواده استان آموزش پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را دیدند.

مدیرکل بهزیستی مازندران همچنین به آموزش اصول بهداشت فردی و تب سنجی بیش از پنج هزار نفر از زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت که از این تعداد ۹ نفر مبتلا قطعی به ویروس کرونا بودند.

توزیع پنچ هزار بسته حمایتی میان مددجویان بهزیستی مازندران 

مدیرکل بهزیستی مازندران از توزیع بیش از پنج هزار و ۵۰۰ بسته بهداشتی و غذایی میان مددجوبان بهزیستی خبر داد و گفت: این بسته ها در بین جمعیت هدف و آسیب پذیر از جمله زنان سرپرست خانوار و بویژه در مناطق حاشیه شهرها توزیع شده است. 

گوهر دهی اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا طرح بسته غذایی و بهداشتی در اولویت بهزیستی مازندران قرار گرفت تا از آسیب پذیری بیشتر جامعه هدف بهزیستی جلوگیری شود. 

وی با اشاره به اینکه این اقلام شامل مواد غذایی و ارزاق روزمره است ،گفت: اقلام بهداشتی همچون ، ماسک، محلول ضدعفونی کننده ودستکش نیزدر بسته های حمایتی دیده شده است. 

مدیرکل بهزیستی مازندران همچنین به کمک ۳۲ میلیارد ریالی به مراکز و مددجویان جامعه هدف استان مازندران جهت تهیه لوازم و وسایل بهداشتی خبر داد و گفت : تاکنون بیش از ۶۱ هزار عدد ماسک ، ۱۰۰ هزار عدد دستکش در بین مراکز و مددجویان ، معلولین تحت پوشش بهزیستی و همچنین کارکنان ادارات بهزیستی توزیع شده است. 

به گفته گوهردهی ارائه بسته های حمایتی تا عادی شدن شرایط ادامه خواهد داشت و از مددجویان بهزیستی نیز خواست تا نکات بهداشتی را بیش از پیش برای شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا رعایت کنند.

بهزیستی مازندران ۲۴۵ هزارمددجو دارد که از این تعداد ۵۸ هزار نفر معلول جسمی و حرکتی و ۱۲۰ هزار نفر زنان سرپرست خانوار هستند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.