فاطمه سیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح‌ها در کمیته فرعی پژوهشی بررسی و پس از تصویب، کد اخلاق دریافت کردند و هم اکنون در حال اجرا هستند.

وی تصریح کرد: طرح‌های پژوهشی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی با موضوعاتی مانند وضعیت اضطراب و استرس جامعه و نحوه مقابله با آن، بررسی خصوصیات بالینی و اندازه‌گیری آزمایشگاهی و اثر بخشی برخی روش‌ها بر شدت علائم و همچنین طرح‌های پیشگیرانه است.

وی با بیان اینکه یک کارآزمایی بالینی در زمینه کمک به درمان ویروس کرونا (کووید ۱۹) در سطح دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به تصویب رسیده است، افزود: این طرح پژوهشی فعالیت خود را امروز آغاز کرده است.

معاون تحقیقات ‌فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور این معاونت همگام با فعالیت‌های سربازان سفیدپوش خط مقدم مبارزه با ویروس کووید ۱۹ فعالیت‌های پژوهشی خود را آغاز کرد.

وی تصریح کرد: فراخوان اعضای هیات علمی و محققان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برای مشارکت در پژوهش‌های مرتبط با کرونا نخستین گام معاونت تحقیقات در زمینه مقابله با این ویروس بود.

وی ادامه داد: پس از این مرحله، طرح‌های ارایه شده در کمیته فرعی بررسی و تصویب شد و هم اکنون حمایت‌های مالی و پشتیبانی از طرح‌ها در دستور کار است تا شاهد خروجی مطلوبی در این زمینه باشیم.

سیدی با بیان اینکه مقابله با کرونا به یک معضل مهم ملی تبدیل شده از این رو معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هم‌پای سایر معاونت‌های دانشگاه، با تشکیل کارگروه‌های اختصاصی اقدام به فعالیت‌های پژوهشی در این خصوص کرد.

وی تصریح کرد: هدف از تشکیل کمیته تخصصی تحقیقات کرونا، هدایت متمرکز و هدفمند برای تشخیص و درمان ویروس و ارائه گزارش‌های موردی خاص است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت همچنین از حمایت مالی طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

وی از امکان بررسی فوری طرح‌های تحقیقاتی ارائه شده و دریافت کد اخلاق در سامانه اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی این دانشگاه برای محققان خبر داد و گفت: محققان پروپوزال (پیشنهاد) پژوهشی خود را در صورتی که دامنه کار پژوهشی آن فراتر از یک دانشگاه است به آدرس http://rms.nimad.ac.ir سامانه مدیریت پژوهش ارسال کنند.

 سیدی ادامه داد: همچنین مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد) آمادگی خود را برای حمایت از طرح‌های فرادانشگاهی و ملی اعلام کرده است.

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر را تحت پوشش دارد.

۱۴ مورد مثبت کرونا در منطقه جنوب کرمان وجود دارد که از این تعداد، یک نفر به دلیل کهولت سن و داشتن بیماری زمینه‌ای فوت کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.