اکبر بهنامجو پنجشنبه در نشست با مدیران دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی استان افزود: با صدور مجوز پلاسمادرمانی و طی مراحل قانونی مربوطه، از پلاسمای بهبودیافتگان کرونایی برای درمان بیماران فعال استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: وجود دستگاه پلاسماپریز در استان این امکان را فراهم کرد که امکانات فیزیکی و درمانی برای پلاسمادرمانی در استان انجام پذیر باشد.

استاندار اردبیل تشریح کرد: مجوز مربوطه باوجود متخصصان پزشکی بعد از تهران وقم به اردبیل صادر شده است.

به گفته بهنامجو، با انجام پلاسمادرمانی مرگ و میر ناشی از کرونا در استان سیر کاهشی خواهد یافت.

استاندار اردبیل با تاکید بر همکاری دانشگاه‌ها ، مراکز فناوری ، پژوهشی و حتی مطالعات اجتماعی ، این اقدام را در نیل به هدف مقابله با کرونا با اهمیت دانست.

وی گفت: انجام تحقیق و پژوهش در بخش‌های مختلف مرتبط با ویروس کرونا در کاهش مدت زمان شیوع کرونا موثر بوده و لازم است همه حوزه ها در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

بهنامجو بیان کرد: در بحث مبارزه با ویروس کرونا پایین آوردن قیمت ملزومات مبارزه با این ویروس مهم بوده و می توان با استفاده از تحقیقات لوازم و مواد با کیفیت و قیمت پایین تولید و عرضه کرد.

او تشریح کرد:  دانشگاه‌ها همواره باید در این خصوص تحقیقات خود را ادامه دهند و مشارکت تمامی دستگاههای مرتبط نیز در تسریع نیل به نتیجه موثر می‌باشد.

در این جلسه رییس دانشگاه محقق اردبیلی ،آزاد اسلامی و جهاد دانشگاهی آمادگی خود را برای حمایت و مشارکت در انجام طرح‌ها و کارهای تحقیقاتی اعلام کردند و مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی کارهای تحقیقاتی لازم را برای تهیه واکسن کرونا ادامه دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.