دکتر امیرمحمد کاظمی فر روز یکشنبه با اعلام این مطلب افزود: اگرچه محلول های حاوی الکل به عنوان یکی از ابزارهای مؤثر در گندزدایی سطوح آلوده به ویروس کرونا توصیه شده است، اما این به معنای تجویز آن در درمان فرد مبتلا به عفونت کرونا و حتی پیشگیری از ابتلا به آن نیست.

وی یادآورشد که از نظر پزشکی، الکل هیچ گونه فایده ای برای سلامت انسان ها ندارد و مضرات فراوانی نیز بر آن وارد است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: متاسفانه توصیه‌های غیرعلمی مبنی بر مصرف خوراکی الکل در برخی شبکه های مجازی، منتشر شده است و تعدادی از هموطنان نیز به دلیل نداشتن آگاهی در این خصوص، جان خود را از دست دادند و یا دچار مسمومیت های شدید شدند.

به گفته وی برخی از هموطنان با شنیدن توصیه گندزدایی محیط با محلول های الکلی، تصور می کنند درمان یا پیشگیری از کرونا، از طریق مصرف خوراکی نیز ممکن است، که در واقع، چنین نیست.

دکتر کاظمی فر گفت: منظور از الکل مورد استفاده برای گندزدایی سطوح، اتانول است در حالی که بعضی از سودجویان ممکن است در محلول ضدعفونی به جای اتانول از الکل دیگری به نام متانول استفاده کرده باشند، در این صورت خطر و مضرات این محلول ها چندین برابر می شود و چه بسا مرگ یا بیماری شدید برای خورنده الکل ایجاد کند.

تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در سطح استان به ۳۶۳ مورد افزایش یافته و متاسفانه تاکنون ۳۶ نفر از شهروندان ما از این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

شمار بهبود یافتگان بیماران ناشی از ویروس کرونا در قزوین نیز از ۱۹۸ مورد به ۲۱۳ نفر افزایش یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.