شاپور شادمند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا، بیماریابی، یکی از اساسی‌ترین مواردی است که در دستور کار واحد مبارزه با بیماری‌ها قرار گرفته است و بیمار یابی خوب مؤثرترین راه برای قطع زنجیره انتقال ویروس است.

وی افزود: این واحد روش‌های مختلفی به کار گرفته تا بتواند تا آنجایی که ممکن است افراد مشکوک به کرونا را به مراکز بهداشتی، درمانی برای معاینه و نمونه گیری هدایت کند از جمله تب سنجی افراد در ورودی‌های شهر گرفته تا نمونه گیری هایی که روزانه در درمانگاه امام صادق (ع) انجام می‌شود.

وی گفت: یکی از این روش‌ها پاسخگویی ۲۴ ساعته کارشناسان مبارزه با بیماری‌ها به سوالات کسانی است که علائم بیماری را در خود احساس می‌کنند و یا به هر دلیلی فکر می‌کنند که به کرونا مبتلا هستند.

مدیر واحد مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: تاکنون در پاسخ به تماس‌های تلفنی، بیش از ۱۰ هزار نفر از همشهریان بصورت شبانه روزی از کارشناسان واحد مبارزه با بیماری‌ها، مشاوره دریافت کرده اند.

شادمند ادامه داد: افرادی که در مکالمات احتمال داده شده مبتلا به کرونا هستند، به درمانگاه امام صادق (ع) ارجاع داده شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.