پرویز یزدان پناه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پنج نفر از این افرد برغم تلاش کادر درمانی و با توجه به بیماری زمینه ای نیز جان باختند.

وی تصریح کرد: ۲۱ نفر از این تعداد نیز با تلاش کادر درمانی بهبود یافتند و مابقی با انجام آزمایشات و داشتن شرایط بالینی خوب نیاز به بستری در بیمارستان نداشتند و با مشاوره واحد درمان در منزل قرنطینه شده اند.

یزدان پناه یادآور شد: ۷۳۵ مورد نمونه و آزمایشات افراد مشکوک به تهران ارسال شده که تاکنون جواب ۶۳۵ مورد آن دریافت و به استان گزارش شده است که با ۱۳ مورد افزایش تا ظهر روز دوشنبه تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان ۸۶ مورد است.

وی با توجه به وضعیت جغرافیایی مبتلایان و شهرهای درگیر با این ویرورس نیز گفت: از مجموع مبتلایان به این ویروس در سطح استان ۴۶ مورد در شهرستان بویراحمد گزارش شده که از این تعداد ۲۳ مورد مرد و همین تعداد نیز زن هستند.

یزدان پناه یادآور شد: ۱۷ مورد در شهرستان کهگیلویه شامل ۹ مرد و هشت زن، ۱۱ مورد در چرام شامل ۶ مرد و پنج زن و هفت نفر در شهرستان گچساران که شامل سه مرد و چهار زن هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان های لنده و بهمئی تاکنون از ابتلا به این ویروس مصون مانده اند، گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان های دنا و باشت نیز به ترتیب سه مرد و ۲ مورد زن هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین گفت: از پنج مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان ۲ مورد در شهر یاسوج، یک نفر در دهدشت ، یک مورد در باشت و یک مورد نیز در شهرستان چرام بوده است.

یزدان پناه ادامه داد که با توجه به بررسی های انجام شده هر پنج فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان دارای بیماری زمینه ای و  بالای ۶۲ سال سن داشتند.

وی مردم و شهروندان را خط مقدم در کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا با رعایت مسایل و توصیه های دقیق بهداشتی دانست و گفت: بدون شک در سایه همکاری ، همدلی و مشارکت مردمی و رعایت اصول بهداشت فردی و پرهیز از سفرهای غیر ضرور مقابله و شکست این بیماری حتمی است.

سرپرست دانشگا علوم پزشکی یاسوج گفت: برای شکست این بیماری بهترین راه این است که مردم  هشتگ (#) در خانه بمانیم را جدی بگیرند و زنجیره ارتباط و انتقال این بیماری را قطع کنند.

با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان ستاد مدیریت و مبارزه با این بیماری در استان نیز ظرف روزهای گذشته تدابیر و تمهیدات لازم را برای کنترل شدید تر مسیرهای ورودی به استان اندیشده اند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در همین زمینه گفت: ورود و خروج خودروها در مبادی ورودی همچنان باید با قوت وجدیت انجام شود و حتی گذشت از یک مورد مشکوک و یا ابتلا به این ویروس می تواند خسارات سنگینی را در زمینه گسترش و انتقال این ویروس برای استا بهمراه داشته باشد.

کلانتری تاکید کرد: با تصمیم ستاد مدیریت و مبارزه با کرونا در کهگیلویه وبویراحمد و در راستای حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع و گسترش این بیماری ورود خودروهای با پلاک های غیربومی به شهرهای مختلف استان از هه مسیرها ممنوع اعلام شد و این دستور ابلاغی و لازم الاجرا به تمامی فرمانداران هشت گانه استان نیز ابلاغ شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.