دکتر باقر حیاتی روز دوشنبه به ایرنا افزود: این دانشکده با اقدامات پیشگیرانه خود که زودتر از دیگر شهرها  آغاز شد، توانسته با اطلاع‌رسانی و اقدامات مناسب، شیوع بیماری کرونا را در  خلخال به کمترین حد برساند و به این جهت در بین دانشکده‌های علوم پزشکی کشور موفق به کسب مقام اول شده است.

وی بیان‌کرد: از ابتدای شیوع کرونا در مجموع  ۳۰ بیمار در خلخال  بستری شده‌اند که ۲۲ نفر از آنها پس از بهبودی از این مرکز درمانی مرخص شده‌اند.

وی اظهارداشت: امکانات حفاظتی کادر درمان بیمارستان هم در حال حاضر تا انتهای فروردین به اندازه کافی موجود بوده و با توجه به رعایت مسائل پیشگیری از ابتلای کادر درمانی به این ویروس نیز موفق عمل کرده است.

او با بیان اینکه حدود ۳۰۰ نفر مشکوک به کرونا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند، گفت: این افراد بیشتر مسافران وارد شده به خلخال بوده و با علایم خفیف تب و سرفه تحت مراقبت قرار گرفته و توسط ۶۰  کادر بهداشت در چند نوبت با تماس‌های تلفنی و یا حضوری کنترل می‌شوند.

دکتر حیاتی از شهروندان خواست در خانه‌های خود مانده و دید و بازدیدهای عید را حذف کنند.

وی همچنین از آن دسته از افراد که از شهرهای دیگر به خلخال  مسافرت کرده‌اند، خواست تا ۱۴ روز کامل در قرنطینه خانگی باشند و تمامی موارد بهداشتی را رعایت و در صورت بروز مشکلات حاد با همکاران بهداشتی در دانشکده علوم پزشکی خلخال تماس بگیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.