به گزارش ایرنا، مهدی شفیعی روز جمعه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه افراد مبتلا به کرونا در کرمان طی ۲۴ ساعت گذشته میانگین سنی ۶۴ سال دارند افزود: یک مورد از این تعداد مرد و در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، یک نفر مرد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و ۶ زن و ۲ مرد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان شامل ۶ مورد در شهرستان کرمان و ۲ مورد در شهرستان زرند به کرونا مبتلا شده اند.

وی به تفکیک نمونه های مثبت مبتلا به کرونا بر اساس دانشگاه های علوم پزشکی اشاره و تصریح کرد: ۱۷۱ مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 20 مورد دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 6 مورد دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 9 مورد دانشگاه علوم پزشکی بم و 6 مورد مربوط به دانشکده علوم پزشکی سیرجان بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته فوتی به دلیل کرونا نداشته ایم اظهار داشت: در مجموع از ابتدا تاکنون ۲۳ نفر در استان کرمان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته هشت بیمار مبتلا به کرونا از بیمارستان های استان کرمان ترخیص شده اند بیان کرد: در مجموع تعداد بیماران ترخیص شده در این استان ۱۰۶ مورد است. 

شفیعی تعداد بیماران مبتلا به کرونا بستری شده در بیمارستان های استان کرمان را تاکنون ۱۷۲ نفر اعلام کرد و گفت: ۴۸ نفر هم اکنون در بیمارستان های این استان بستری هستند.
وی بیان کرد: اختلاف آماری بین ۱۷۲ مورد بستری و ۲۱۲مورد مثبت مربوط به مواردی است که جزو کادر درمان یا اطرافیان بیماران به صورت سرپایی بوده که تست آن ها مثبت شده و با رعایت شرایط در منزل در ایزوله خانگی قرار گرفتند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تعداد بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت های ویژه را ۶ نفر اعلام و تصریح کرد: 16 نفر هم اکنون در نقاهتگاه ها مستقر هستند. 
وی اظهار داشت: افراد بستری در بیمارستان ها به دلیل بیماری حاد تنفسی از ابتدای اسفند سال گذشته تاکنون هزار و ۵۸۴ مورد و طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۸ مورد است. 
وی افزود: تعداد موارد مشکوک به کرونا از ابتدای اسفند سال گذشته تاکنون در استان کرمان هزار و 32 مورد است که این تعداد در شبانه روز گذشته ۴۵ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه در مواجهه با اپیدمی‌ها در ابتدا و در یک برهه زمانی خاص شاهد سیر افزایشی مبتلایان خواهیم بود گفت: در حال حاضر آمار بیماران بستری و مراجعان سرپایی بیماری های حاد تنفسی و همچنیین مبتلایان به کرونا در کرمان تقریبا ثابت شده و معتقدیم اگر مراودات اجتماعی را کاهش بدهیم و توصیه های بهداشتی را رعایت کنیم، این روند در مدت قابل توجهی نزولی خواهد شد.

شفیعی تصریح کرد: رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی موجب شیوع موج بعدی کرونا می شود.

وی همچنین با اشاره به مصوبات ستاد مقابله با کرونا در استان کرمان در زمینه تعطیلی اصناف غیرضروری گفت: یکسری صنوف مشمول تعطیلی اجباری شده‌اند که در این راستا برای صنف شیرینی فروشی و رستوران داران مقرر شد رستوران‌ها می ‌توانند خدمات خود را به صورت بیرون بر به مشتریان ارائه دهند ضمن آنکه مقرر شد قنادی ها نیز فروش خود را به صورت پیک تلفنی و اینترنتی داشته باشند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به برخی بداخلاقی های رسانه ای و انتشار برخی اکاذیب و اخبار نا امید کننده در فضای مجازی درباره افزایش ناگهانی مبتلایان به کرونا در شهرستان زرند گفت: روز گذشته با توجه به اخبار کذب در مورد افزایش بیماران کرونایی در زرند به این شهرستان مراجعه و موارد را از نزدیک بررسی کردیم.

وی تاکید کرد: امکانات پزشکی و درمانی این شهرستان برای درمان بیماران کرونایی به اندازه کافی و پرسنل بیمارستانی نیز از آمادگی لازم برخوردار بودند.

وی تاکید کرد: هم اکنون ۱۱ نفر در بیمارستان این شهرستان به دلیل شک به ابتلا به ویروس کرونا بستری هستند که این آمار با توجه به نسبنت جمعیتی این شهرستان، آمار بالایی نیست.

شفیعی گفت: کارخانجات زیادی در شهرستان زرند فعال هستند و کارگران و کارکنان غیربوی زیادی در این منطقه حضور دارند.

وی افزود: لذا مقرر شد اگر فردی وارد شهرستان زرند شود، مشمول قانون قرنطینه شده و ۱۴ روز را باید در قرنطینه بگذراند ضمن آنکه هزینه‌های قرنطینه نیز باید توسط خود شخص یا کارفرما پرداخت شود و اگر سلامت وی ثابت شود، می تواند وارد محیط کار خود در این شهرستان شود و اگر کارفرمایی از این قانون تخطی کرد، از آن کارفرما به عنوان تهدیدکننده سلامت عمومی جامعه شکایت خواهیم کرد و دادستانی از این شکایت حمایت می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.