دکتر محمدعلی عروجی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با تلاش مراقبان سلامت و همکاری شهروندان خمین تا کنون ۴۷ درصد خانوارهای این شهرستان از نظر ابتلا به ویروس کرونا ارزیابی شدند.
وی بیان کرد: تا کنون چهار هزار و ۹۶۴ نفر در خمین در سامانه ارزیابی کرونا salamat.gov.ir ثبت نام کردند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خمین با اشاره به پیگیری های بعد از ثبت نام در این سامانه ادامه داد: همکاران در دانشگاه علوم پزشکی ضمن رصد و پایش اطلاعات ارسالی از سوی مردم، پیگیری های بعدی برای راهنمایی و یا مراقبت لازم را انجام می دهند.
عروجی اظهار داشت: شهروندان برای شرکت در طرح ارزیابی کرونا باید به سایت salamat.gov.ir مراجعه کرده و به سوالات درباره علائم بیماری کرونا شامل تب، لرز، سرفه و تنگی نفس پاسخ دهند تا وضعیت آنان درباره بیماری کرونا مشخص شود.
وی گفت: با ثبت نام در این سایت اگر افراد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شوند، پیگیری و مراقبت آنها از طریق واحدهای بهداشتی تحت مجموعه وزارت بهداشت انجام و اقدامات درمانی به موقع ارائه می شود.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خمین افزود: در اجرای این طرح ضمن ثبت نام مردم در سامانه یاد شده، تماس های تلفنی از طریق سیستم بهداشتی با آنان انجام و درباره علائم بیماری کرونا سوال می شود و در صورت ابتلا به علائم پیگیری ها به صورت روزانه  انجام و توصیه های لازم ارائه می شود.
عروجی تصریح کرد: شهروندان با ثبت نام در این سامانه خودارزیابی، نظام سلامت را در پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل بیماری کرونا یاری می کنند.
وی با اشاره به اینکه  تکمیل اطلاعات خواسته شده در این سامانه گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا است، ادامه داد: با پیوستن مردم به این سامانه، غربالگری ویروس کرونا در بهترین شکل ممکن و در زمانی مناسب انجام می شود.

براساس آخرین آمار تا کنون ۸۴۶ نفر در استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۵۰۹ مورد از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.