دکتر محمدعلی عروجی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سه هزار و ۳۴۲ نفر در خمین در سامانه ارزیابی کرونا salamat.gov.ir ثبت نام کردند.
وی با اشاره به پیگیری های بعد از ثبت نام در این سامانه ادامه داد: همکاران در دانشگاه علوم پزشکی ضمن رصد و پایش اطلاعات ارسالی از سوی مردم، پیگیری های بعدی برای راهنمایی و یا مراقبت لازم را انجام می دهند.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خمین بیان کرد: شهروندان برای شرکت در طرح ارزیابی کرونا باید به سایت salamat.gov.ir مراجعه کرده و به سوالات درباره علائم بیماری کرونا شامل تب، لرز، سرفه و تنگی نفس پاسخ دهند تا وضعیت آنان درباره بیماری کرونا مشخص شود.

عروجی گفت : با ثبت نام در این سایت اگر افراد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شوند، پیگیری و مراقبت آنها از طریق واحدهای بهداشتی تحت مجموعه وزارت بهداشت انجام و اقدامات درمانی به موقع ارائه می شود.
وی اظهار داشت: در اجرای این طرح ضمن ثبت نام مردم در سامانه یاد شده، تماس های تلفنی از طریق سیستم بهداشتی با آنان انجام و درباره علائم بیماری کرونا سوال می شود و در صورت ابتلا به علائم پیگیری ها به صورت روزانه  انجام و توصیه های لازم ارائه می شود.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خمین افزود: شهروندان با ثبت نام در این سامانه خودارزیابی، نظام سلامت را در پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل بیماری کرونا یاری می کنند.
عروجی با اشاره به اینکه  تکمیل اطلاعات خواسته شده در این سامانه گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا است، ادامه داد: با پیوستن مردم به این سامانه، غربالگری ویروس کرونا در بهترین شکل ممکن و در زمانی مناسب انجام می شود.
بر اساس آخرین آمار ۷۸۲ نفر در استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۴۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در خمین شناسایی شده است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.