دکتر محمدرضا نقی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر قرنطینه خوداختیاری مردم در منازل،  افراد دچار عفونت تنفسی حتما باید به صورت ویژه خودقرنطینه شوند.

وی تاکید کرد: مردم از حضور غیرضروری در مجامع عمومی و حتی خیابان ها خودداری کنند تا بتوانیم جلوی چرخه گردش این ویروس را در جامعه بگیریم.

وی در ادامه اظهار داشت: قرص تامی فلو در بیمارستان های دولتی و غیردولتی در اختیار مسئولان این مجموعه ها قرار گرفته تا برای استفاده بیماران بستری مورد استفاده قرار گیرد و اکنون مشکلی به لحاظ کمبود این قرص نیست.

وی با تاکید بر ضرورت مشارکت مردم گیلان در طرح ملی مبارزه با کرونا خاطر نشان کرد : این طرح به دو صورت از طریق سامانه سلامت https://Salamat.gov.ir و دیگری به صورت تماس های تلفنی از طریق سیستم بهداشتی با مردم شهرها و روستاهای استان انجام می شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با اشاره به پیشرفت خوب این طرح در استان اظهار داشت: افراد با ثبت نام در این سامانه، غربالگری می شوند و بر اساس علائمی که دارند، توصیه های لازم و در صورت لزوم اقدامات مورد نیاز انجام می شود.

بر اساس آخرین آمار با اجرای طرح ملی مبارزه با کرونا در استان گیلان تاکنون حدود ۷۰۰ هزار نفر در این طرح پایش شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.