نادر فخری پنجشنبه در نشست ستاد فرماندهی مبارزه با ویروس کرونا شهرستان شاهرود، ابراز داشت: هم اکنون در حوزه درمان مشکلی از نظر تأمین نیروی انسانی وجود نداشته و اولویت به کارگیری نیروهای داوطلب در حوزه پیشگیری است.
وی با اشاره به تشکیل ۶ کمیته زیرمجموعه ستاد فرماندهی، تصریح کرد: کمیته های ایمنی شهری و روستایی، خیران و جذب مشارکت های مردمی و پشتیبانی، اجرایی و تدارکات از جمله این کمیته ها هستند.
فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با بیان اینکه کمک های خیران به حسابی که برای این کار باز شده واریز می شود، افزود: بر اساس درخواست کمیته پشتیبانی از موجودی این حساب برای خرید مواد اولیه تولید ماسک و گان برداشت می شود.
فخری ادامه داد: فنی و حرفه ای با کمک بخش خصوصی کارگاه هایی را راه اندازی کرده که با نظارت دانشگاه علوم پزشکی به صورت سه شیفت به تولید ماسک و گان مشغول شوند.
وی یادآور شد: محصولات تولیدی به صورت هماهنگ و با سازوکار نظارتی به صورت صنفی بین اقشار  مختلف توزیع می شود.
وی با اشاره به تشکیل کمیته درمان در منزل و کمک های خود مراقبتی برای رسیدگی به وضعیت بیماران بستری در منزل هم اشاره کرد و گفت: کمیته آموزش نیز محتوای الکترونیکی و مجازی برای آموزش به مردم و نیز تزریق امید در جامعه تولید کرده و برای انتشار در اختیار کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی قرار می دهد.

در شرف استان سمنان  ۱۲۱ تن  به ویروس کرونا مبتلا شده و ۷۶ تن پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.