خداداد مقبلی معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای روز چهارشنبه در بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب کرمان افزود: سیلاب به ۸۷ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی جنوب کرمان بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرده است.

وی ادامه داد: ۵۵ آبنما، پنج پُل بزرگ از ۲ تا هشت دهانه، ۱۸ پل از یک متر تا ۲ متر از جمله خسارت‌های سیلاب اخیر به جاده‌های جنوب استان کرمان است.

وی از اعزام ماشین‌آلات راهداری از استان یزد و اداره کل راهداری شمال استان برای ترمیم و بازگشایی جاده‌های خسارت دیده از سیلاب جنوب کرمان خبر داد و گفت: سازمان راهداری کشور برای کمک به بازسازی و ترمیم جاده‌های خسارت دیده از سیل در جنوب کرمان از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد. 

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه خسارت سیل به جاده‌های جنوب کرمان به ویژه محور رودبار به ایرانشهر سنگین است، اظهار داشت: مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تمام توان کمک خواهد کرد تا حجم خسارت‌ها در جنوب کرمان کاسته شود.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته چندین دستگاه تریلر برای ایجاد پل‌های موقت در حال اعزام به مناطق جنوبی استان هستند.

 مقبلی با قدردانی از حضور به موقع مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان در بحران سیل اخیر گفت: با  تلاش شبانه روزی عوامل راهداری در مناطق سیل زده جنوب کرمان به زودی محورهای خسارت دیده به حالت عادی بازخواهد گشت و عملیات ترمیم و بازسازی جاده‌ها، پل ها و آبنماها با تامین اعتبار مورد نیاز در سازمان و کمک‌های دولتی آغاز خواهد شد.  

جنوب کرمان با جمعیت یک میلیون نفر از شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه‌گنج، فاریاب و رودبار جنوب تشکیل شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.