به گزارش خبرنگار مهر، خداداد مقبلی پیش از ظهر چهارشنبه ضمن بازدید از روند بازگشایی و ترمیم جاده‌های مناطق آسیب دیده از سیل جنوب استان کرمان بیان داشت: برای ترمیم و بازگشایی جاده‌های خسارت دیده جنوب استان کرمان از اداره کل راهداری شمال استان کرمان و همچنین از استان یزد ماشین‌آلات راهداری به مناطق سیل زده اعزام شد.

وی افزود: خسارات ناشی از سیل به جاده‌های جنوب کرمان به خصوص محور «رودبار جنوب-ایرانشهر» بسیار سنگین است ضمن اینکه سازمان راهداری کشور برای کمک به بازسازی و ترمیم جاده‌های خسارت دیده از سیل تمام کوشش خود را می‌کند.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: سازمان راهداری کشور تمام توان خود را برای کمک به این مناطق به کار خواهد گرفت تا از حجم خسارت‌های وارد شده به جنوب کرمان کاسته شود.

مقبلی تصریح کرد: به منظور کمک به این مناطق و با پیگیری‌های انجام شده چند دستگاه تریلر مورد نیاز برای ایجاد پل‌های موقت در حال اعزام به مناطق جنوبی کرمان هستند.

وی یادآور شد: حضور به موقع مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان به مناطق سیلابی جنوب استان قابل تقدیر است.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اظهار داشت: با توجه به تلاش‌های بی وقفه و شبانه‌روزی عوامل راهداری استان کرمان در مناطق سیل زده جنوب کرمان و همچنین کمک‌های سازمان راهداری کشور به زودی شاهد بازگشت محورهای خسارت دیده به حالت عادی خواهیم بود.

وی افزود: عملیات ترمیم و بازسازی جاده‌ها، پل‌ها و آبنماها با تأمین اعتبار مورد نیاز در سازمان و همچنین کمک‌های دولت به زودی آغاز خواهد شد.

مقبلی گفت: سیلاب تاکنون به ۸۷ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی جنوب استان کرمان خساراتی بین ۳۰ تا ۱۰۰ در صد وارد کرده که از جمله می‌توان به تخریب ۵۵ آبنما، پنج پل بزرگ (از دو تا هشت دهانه)، ۱۸ پل (از یک متر تا دو متر) و … اشاره کرد.

وی یادآور شد: در مجموع در اثر سیلاب اخیر به جاده‌های جنوبی استان کرمان و راه و تأسیسات راه‌ها ۱۶۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.