به گزارش خبرنگار مهر، عارف امرایی امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: در سیل هفتم اسفند ماه سال جاری، خسارات زیادی به زیرساخت‌های راه در لرستان وارد شد به طوری که ۴۷۳ کیلومتر راه، ۲۱۳ دستگاه پل و ۶۸ دستگاه ماشین آلات راهداری به طور جدی خسارت دید.

وی، گفت: ایجاد یک مسیر ایمن و مطمئن در محور خرم آباد - پلدختر نیاز به احداث ۲۵ کیلومتر دیوار حائل در جوار رودخانه کشکان است که احداث ۸ کیلومتر از این دیوار حائل با توجه به ضرورت باید به قید فوریت تأمین اعتبار و در دستور کار قرار گیرد.

معاون اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به خسارات ریالی سیل اسفند در استان، گفت: در این سیل بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به راه‌های مواصلاتی استان از جمله راه‌های اصلی، فرعی و روستایی وارد شد و در مجموع خسارات سیل ۱۲ فروردین و ۷ اسفند، در صورت تخصیص اعتبار به صورت نقدی بیش از دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

امرایی، افزود: در این سیل راه ارتباطی ۳۷۵ روستا مسدود شد که علیرغم شیوع ویروس کرونا و با جهاد و ایثار شبانه روزی راهداران بی ادعا و با کمترین کمک از استان‌های معین در یک هفته بازگشایی شد، اگرچه در تعداد اندکی از راه‌های روستایی به دلیل تخریب پل ناگزیر به جایگزین کردن راه ارتباطی جدید تا احداث پل شدیم.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارات سیل اخیر به شهرستان‌های پلدختر، چگنی، دلفان، خرم آباد، کوهدشت و سلسله وارد شده است، خاطرنشان کرد: چنانچه تخصیص اعتبارات به صورت اسناد اوراق صورت پذیرد باید ۴۰ درصد به مبلغ خسارات اضافه کرد.

معاون اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، گفت: تلاش می‌کنیم پس از فروکش کردن تب ویروس کرونا و فعال کردن همه اکیپ‌های راهداری و پیمانکاران بخش خصوصی در فروردین ماه سال جدید، بازسازی راه‌های آسیب دیده ناشی از سیل در حد اعتبارات ابلاغی با جدیت پیگیری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.