به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف عابدینی گفت: بارندگی چهارم فروردین ماه موجب خساراتی به مبلغ ۷۳۴ میلیارد ریال به حوزه استحفاظی استان هرمزگان وارد کرد که بیشترین خسارات مربوط به راه‌های روستایی در شهرستان‌های بشاگرد، سیریک، جاسک، میناب، رودان و بندرعباس بوده است.

وی ادامه داد: طغیان رودخانه جگین موجب مسدود شدن راه‌های ۴۰ روستا خصوصاً بخش گافر پارامون گردید که در این مدت ۹۵ دستگاه ماشین آلات درگیر سیل بودند که با ۸۶ ریزش برداری و پاکسازی مقطعی، ۳۵ بازگشایی صورت گرفته است.

عابدینی تصریح کرد: طول راههای آسیب دیده در این بارندگی دو هزار ۶۷۵ کیلومتر و در ۱۳۸ محور بوده است که ۱۸۹ دستگاه ابنیه نیز در بازگشایی مورد آسیب قرار گرفته‌اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان اضافه کرد: طغیان رودخانه شریفی موجب قطع ارتباط محور جاسک _ بشاگرد گردیده که با تلاش راهداران بازگشایی شد و همچنین فرعی اول ایجاد شده ناشی از سیل اخیر بعد از پل گابریک کیلومتر ۶۳ جاسک، نیز بازگشایی شده است.

عابدینی گفت: آبنمای کیلومتر ۵۵ محور جاسک سیریک بازگشایی شده و راه‌های روستایی گزان بزین گوشکی قلمویی و پگو که در بارندگی اخیر مسدود گردیده بود با تلاش شبانه روزی راهداران بازگشایی شده و تمامی راه‌های محور شهرستان سیریک باز و عبور و مرور بصورت عادی در آن جریان دارد.

این مسئول بیان کرد: در حوزه شهرستان بندرعباس با باز شدن دریچه سد شمیل، راههای روستاهای دلبودنی، کدوکار، گزریز، زرتی و خرگی با روستاهای همجوار مسدود گردیده بود.

عابدینی اضافه کرد: خوشبختانه دراین بارندگی خسارت زیادی به بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی و فرعی وارد نشده است و فقط قسمت‌هایی از راه نیاز به مرمت دارد.

هرمزگان دارای ۳۴ کیلومتر آزادراه، ۷۱۶ کیلومتر بزرگراه و ۶۷۵ کیلومتر راه اصلی و ۱۷۲۶ کیومتر راه فرعی و۴۹۴۷ کیلومتر شوسه روستایی و ۵۰۲۵ کیومتر راه خاکی روستایی می‌باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.