سردار حسین معروفی روز چهارشنبه در حاشیه راه اندازی کارگاه تولید ماسک در شهربابک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از موضوعات مرتبط با ویروس منحوس کرونا که امروز جهان را درگیر کرده ، بحث پیشگیری قبل از درمان است.

وی آگاهی بخشی به آحاد جامعه از طریق رسانه ها، فضای مجازی و پخش بروشورها را یکی از راه های پیشگیری عنوان کرد و بیان داشت: هرچه که سطح آگاهی جامعه را بالا ببریم آمار افراد مصون از خطر بالاتر می رود.

سردار معروفی به کمبود ماسک در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: مردم خط قرمز سپاه و بسیج هستند و فعالیت در حوزه مقابله با ویروس کرونا نظیر زمان دفاع مقدس و جبهه مقاومت، جبهه های جنوب غرب و جنوب شرق و حوادث غیرمترقبه، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و فرمانده کل سپاه، جهاد محسوب می شود.

وی تصریح کرد: ما تمام سپاه و بسیج استان کرمان را پای کار آورده ایم و و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، اداره صنعت، معدن و تجارت و هماهنگی با استانداری کارگاه های تولیدی برپا شده است.

سردار معروفی از فعالیت ۳۵ کارگاه تولید ماسک در استان یاد کرد و افزود: ۵۰۰ چرخ خیاطی توسط بسیجیان و مردم مهیا شده است.

وی تولید ماسک در استان را کُند دانست و بیان داشت: ما در تهیه مواد اولیه مشکل داریم و اما امیدوارم خیران و مردم که پای کار می آیند بتوانیم تولیدمان را بالا ببریم.

سردار معروفی از فعالیت ۲۳ هزار نیروی بسیجی استان در حوزه جهاد خبر داد و اعلام کرد: ۱۴ هزار نفر از این نیروها در حوزه  جهاد ملی، با سیستم علوم پزشکی در راستای پایشی که در کشور راه اندازی شده است فعالیت می کنند.

وی یادآور شد: ۱۱۷۰ گروه جهادی استان در حوزه   ضدعفونی و گندزدایی پمپ بنزین ها، معابر و مسیرهای پرتردد . فعال هستند که در این راستا از پتانسیل داوطلبانه مردمی نیز بهره می بریم.

سردار معروفی اظهار داشت: نیروهای بسیج برای کنترل ورودی ها و خروجی های استان و گرفتن تست پای کار هستند.

وی با بیان اینکه مکان هایی از جمله سوله های ورزشی و هتل در کرمان برای نقاهتگاه در نظر گرفته شده است، گفت: ما به فرماندهان و پاسدارانمان اعلام کرده ایم که امسال تعطیلی و مرخصی برای ما معنا و مفهومی ندارد و باید در کنار دیگر جهادگران در سیستم علوم پزشکی و دستگاه های دیگر باشیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به مردم توصیه کرد: در صورت عدم ضرورت از منازل خود بیرون نیایید و به مسافرت نروید، در این زمان از طریق تماس تلفنی و پیامک عید را به عزیزان خود تبریک بگویید و دیگران را از بازدیدها منع کنید.

وی بزرگترین هزینه را مربوط به جان انسان دانست و ابراز امیدواری کرد: خدا به ما توفق دهد تا در کنار هم گام های موثری برای ایران اسلامی برداریم.

مسئول بسیج خواهران شهرستان شهربابک نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: طبق دستور کاری که از سپاه پاسداران ابلاغ شده است و با همت بانوان بسیجی شهربابک کارگاه دوخت ماسک را در این شرایط بحرانی راه اندازی کردیم.

فاطمه نوری با بیان اینکه شناسایی افراد ماهر و توانمند، همچنین ضدعفونی و شست و شوی مکان کارگاه و آماده سازی آن یک هفته به طول انجامید، افزود: این کارگاه در راستای مبارزه با ویروس منحوس کرونا و به دلیل نیاز جامعه به ماسک راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: این کارگاه در دو شیفت کاری صبح ها از ساعت ۸ تا اذان ظهر و عصرها از ساعت ۱۴ الی ۲۰ شب فعالیت دارد.

نوری با بیان اینکه طبق تخمینی که زده شده است روزانه ۱۵۰۰ ماسک در این کارگاه تولید می شود، بیان داشت: ۳۰ نفر از بانوان بسیجی شهرستان به صورت داوطلبانه و بدون هیچ چشمداشتی در این کارگاه فعالیت می کنند و در صورت لزوم این تعداد به ۵۰ نفر خواهد رسید.

وی گفت: برای توزیع این ماسک ها ستاد راه اندازی کارگاه تصمیم گیری می کند و صددرصد در شهرستان توزیع می شود.

شهربابک در ۲۴۰ کیلومتری کرمان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.