فرماندار دیر روز شنبه در نشست هم‌اندیشی پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا گفت: خطر شیوع ویروس کرونا جدی است و تامین سلامت مردم سرلوحه کار همه مدیران باشد.

کریم علی حسنی افزود: اقدامات پیشگیرانه بصورت جدی و عملی دنبال شود و همه از ظرفیت‌های مردمی بهره ببرند.

وی گفت: اسکان مسافران ورودی به شهرستان دیر ممنوع و هیچ مدرسه‌ای نباید در این زمینه اقدام کند.

فرماندار دیر بیان رد: محدودیت تردد در ورودی شهرستان دیر اجرا می‌شود و مردم سعی کنند سفرهای غیر ضروری را انجام ندهند و در خانه بمانند و کارهای روزنامه خود را مدیریت کنند.

وی اضافه کرد: تب سنجی به صورت مستمر انجام گیرد و ضدعفونی مکان‌های عمومی شهرستان توسط شهرداری‌ها، هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان و بسیج در دست اجر است.

علی حسنی افزود: نانوانی‌ها و جایگاه‌های بنزین موضوع پیشگیری را جدی بگیرند و از دستکش یک بار مصرف استفاده کنند و اگر تخطی صورت گیرد با آنان برخورد خواهد شد.

وی گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت به هیچ نمایشگاهی مجوز راه‌اندازی نخواهد داد و تعطیلی فروشگاه‌های بزرگ را مدیریت کند و با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی در این ارتباط با اتباع خارجی و متکدیان غیربومی مدیریت شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به به ضد عفونی کردن همه اماکن اداری و عمومی، پارک ها، فروشگاه‌های بزرگ شهری اشاره کرد و گفت: بصورت مستمر  همه مکان‌های شهرستان ضدعفونی شده‌است و تعطیلی بازار شهر از روز شنبه در دستور کار قراردارد و پنجشنبه بازار نیز تعطیل شد و با مالکان خانه‌های مبله صحبت شده که خانه‌های خود را در اختیار مسافران قرار ندهند و ستاد اسکان مسافران نوروزی نیز تعطیل شده‌است.

احمد آخوندی افزود: جایگاه بنزین و نانوایی‌ها باید بصورت جدی اصول بهداشتی را رعایت کنند که درصورت تخطی تعطیل خواهد شد.

وی گفت: حذف خانه‌های مبله و سرویس غذاهای رستوران‌ها را جدی گرفته شود و شهرداری‌ها نسبت به گندزدایی آرامستان‌ها و مکان‌های عمومی و پرتردد شهرها اهتمام بیشتری داشته باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر بیان کرد: هم اکنون ایستگاه تب سنجی در ورودی شهر استقرار دارد و انتظار داریم که مردم همکاری داشته باشند تا بتوانیم با کمک همدیگر زنجیر عفونت شکسته شود.

دادستان دیر ضمن تشکر از تلاش دست اندرکاران بهداشت و درمان این شهرستان گفت: مدیران ادارات که ارباب رجوع بیشتری دارند باید اصول بهداشتی و ضدعفونی کردن ادارات رعایت بیشتری کنند.

اکبر احمدی افزود: جایگاه بنزین و نانوایی اصول بهداشتی و دستورالعمل شبکه بهداشت را رعایت کنند و در صورت تخطی از دستور برخورد می شود.

وی گفت: تعطیلی خانه‌های مبله، تب سنجی کارگران غیربومی و محدودیت تردد مسافران در دستور کار قرار گیرد و فضای مجازی بیشتر رصد شود تا اذهان عمومی مردم مورد تشویق قرار نگیرد.

جانشین سپاه ناحیه سید الشهدا دیر گفت: عملیات روانی دشمن از ویروس کرونا خطرناک تر است که باید فضای آرامش بین مردم ایجاد شود.

سید علی حسینی نیا افزود: برنامه ساخت ماسک بهداشتی با همکاری موکب بیت‌الزهرا و آموزش و پرورش در کانون بسیج در دستور کار قرار دارد.

مسئول موکب بیت الزهرا شهرستان دیر گفت: نیروهای موکب بیت‌الزهرا در قالب تلاش گران عرصه سلامت در عملیات ضدعفونی کردن مکان های عمومی شهر همکاری دارد.

حسین چاهبندی افزود: مجمع خیران سلامت ۷۰۰ میلیون ریال کمک مردمی جذب کرده‌ است که ۲۰۰ میلیون ریال آن صرف خرید ژل ضدعفونی و بین مردم توزیع کرده‌است و در نظر داریم در ۱۳ نقطه شهر منبع ضدعفونی با آب راه‌ اندازی کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.