امید بن عباس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به دلیل درگیر شدن با بحران‌هایی همچون ویروس کرونا، هجوم ملخ‌ها و سیلاب احتمالی انتظار می‌رود تمام مدیران شهرستان از ظرفیت‌های در دسترس خود استفاده کنند تا دزفول با کمترین آسیب‌ها از این بحران‌ها عبور کند.

وی افزود: هنگام وقوع بحران هیچ توجیهی در خصوص همکاری نکردن و یا کم‌کاری به هر دلیلی از سوی مدیران پذیرفتنی نخواهد بود.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول تصریح کرد: در سیلاب فروردین‌ماه سال جاری تمامی دستگاه‌ها به هر نحوی در حل بحران مشارکت کردند تا کمترین آسیب به مردم وارد شود پس انتظار می‌رود برای حل بحران‌های پیش رو نیز با همین روحیه اقدام شود.

بن عباس با تأکید بر توجه و مقابله با ویروس کرونا، افزود: این ویروس سلامت و جان مردم را در معرض خطر داده است؛ بنابراین باید به بهترین شکل مدیریت شود.

وی گفت: تا به این لحظه اطلاع‌رسانی مفیدی از سوی رسانه‌های شهرستان به مردم انجام شده است و ضمن اینکه انتظار می‌رود دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش، اداره صنعت، معدن و تجارت که اقدامات مثبتی در خصوص کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا انجام داده‌اند، اقدامات خود را تداوم بخشند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول بیان کرد: هر تهدیدی فرصت‌هایی را به دنبال دارد که باید به‌درستی از آن‌ها استفاده کرد؛ با شیوع ویروس کرونا در کشور چرخ بعضی از کارخانجات که مغفول مانده بودند به حرکت درآمده و آغاز فعالیتشان کمک بسزایی در مبارزه با ویروس کرونا کرده است.

بن عباس اضافه کرد: آغاز فعالیت خط تولید محلول ضدعفونی‌کننده دست در دزفول یکی از اقدامات مثبت در خصوص مقابله با ویروس کووید ۱۹ بود.

وی افزود: به جز کمبود ماسک به دلیل افزایش قابل توجه تقاضا، در بحث وسایل و مواد بهداشتی در شهرستان دزفول مشکل و کمبودی وجود ندارد.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: لازم است شهرداری‌ها بیلبوردها و مبلمان شهری را بیش‌ازپیش به موضوع آگاهی بخشی در رابطه با ویروس کرونا طبق منابع موثق اختصاص دهند.

بن عباس اظهار کرد: در بحث ضدعفونی معابر شهری باید از ظرفیت‌های گروه‌های نظامی و انتظامی مانند گروه‌های پهبادی در چارچوب استانداردهای اعلام شده علوم پزشکی استفاده شود و همچنین شهرداران تأییدیه دانشگاه علوم پزشکی را در رابطه با نوع و میزان مواد ضدعفونی‌کننده دریافت کنند.

وی اضافه کرد: گروه‌های مردمی و جهادی که در بحث مبارزه با ویروس کرونا اعلام آمادگی کرده‌اند باید ساماندهی شوند تا از اقدامات خودجوشی که ممکن است به صورت ناخواسته مشکلی را به بار آورند، جلوگیری شود.

بن عباس گفت: دستگاه‌ها و ادارات، بازرسی و نظارت بر زیرمجموعه‌های خود را جدی گیرند و به ابلاغیه‌های مکتوب اکتفا نکنند چرا که در خصوص رعایت نکردن نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی با عاملان برخورد جدی خواهیم داشت‌.

وی در ادامه تأکید کرد: مردم پیشگیری در مقابل ویروس کرونا را جدی بگیرند و با توجه به نکات بهداشتی کمک کنند تا از این بحران عبور کنیم.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول افزود: هفته جاری و هفته پیش رو، زمان بحرانی است که نیاز است مردم بیشتر در خانه‌ها بمانند و فقط در صورت لزوم و مواقع اضطراری از خانه‌هایشان خارج شوند.

بن عباس بیان کرد: طبق دستورالعمل‌های ستاد مقابله با ویروس کرونا تمامی تجمعات و مجالس تا اطلاع ثانوی لغو هستند و از برگزاری هرگونه مراسمات عمومی جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: در صورت مشاهده برگزاری مجالس عروسی در تالارهای شهرستان دزفول و مشاهده فعالیت اغذیه فروشان سلف‌سرویس، مکان مذکور پلمب خواهد شد.

به گزارش مهر، در حال حاضر ۱۳ بیمار مشکوک به کرونا در بخش بیماران حاد تنفسی بیمارستان بزرگ دزفول بستری شده‌اند که نتیجه آزمایش سه نفر از این بیماران مثبت و نتیجه ۶ نفر منفی بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.