به گزارش خبرنگار مهر، حسین اسماعیل پور بعدازظهر یک‌شنبه در جلسه شورای اداری که در سالن اجتماعات آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: با وجود مشاهده شدن ویروس کرونا در برخی مناطق کشور به صورت محدود، شهروندان به شایعات در این مورد توجه نکنند.

وی با بیان اینکه شهروندان اطلاعات صحیح را فقط از طریق رئیس شبکه بهداشت شهرستان و فرماندار رودسر پیگیری کنند، ادامه داد: همشهریان مطمئن باشند در صورت لزوم هر گونه اخبار و اطلاع رسانی برای عموم مردم انجام خواهد شد.

فرماندار رودسر با بیان اینکه تمهیدات لازم برای پیشگیری و رسیدگی به موارد احتمالی و مشکوک اندیشیده شده و نگرانی و کمبودی از این بابت نداریم، افزود: سیاست کلی بر مبنای پیشگیری و امنیت روانی است شهرداران نسبت به اماکن عمومی باید حساس باشند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت عمومی، تصریح کرد: رعایت بهداشت فردی و حفظ آرامش و عدم توجه به شایعات، در پیشگیری از این بیماری ضروری و مؤثر است.

مردم عادی نیازی به ماسک ندارند

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودسر در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه مردم عادی نیازی به ماسک ندارند، اظهار کرد: توصیه اولیه استفاده از ماسک نیست بلکه شست و شوی مداوم دست و صورت است.

آرش یوسفی ادامه داد: انتظار است که شهروندان برای پیشگیری از کرونا، شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون مایع را فراموش نکنند و از دست دادن و روبوسی خودداری نمایند.

وی پیشگیری را بهترین راهکار مقابله با ویروس کرونا عنوان و بیان کرد: مردم در صورتی که نکات بهداشت فردی از جمله شستن دست‌ها را رعایت کنند، مشکلی نخواهند داشت. بیماران کلیوی، قلبی و ریوی باید از ماسک استفاده کنند.

یوسفی در ادامه با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد مشکوکی از بیماری کرونا ویروس در شهرستان رودسر مشاهده نشده است، بر لزوم افزایش آگاهی جامعه نسبت به راه‌های انتقال این بیماری تأکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.