عباس تقی زاده روز جمعه دوم اسفند در حاشیه آغاز رای گیری انتخابات در استان کرمان همزمان با سراسر میهن اسلامیمان تعداد رای اولی ها را ۹ هزار و ۵۲ نفر شامل ۳۵ هزار ۵۷۸ نفر مرد و ۳۳ هزار و ۴۷۴ نفر زن اعلام کرد.

وی تعداد شعب اخذ رای را ۲ هزار و ۲۴۹ مورد شامل هزار و ۳۲۸ شعبه ثابت و ۹۲۱ مورد سیار اعلام و تصریح کرد: هزار و ۷۰ مورد از این تعداد را شعب شهری و هزار و ۱۷۹ مورد را شعب روستایی تشکیل می دهند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان کرمان تعداد شعب اخذ رای شهرستان های استان کرمان را به تفکیک در کرمان ۴۳۲ حوزه، راور ۳۶، بافت ۶۵، رابر ۴۰، ارزوئیه ۴۵، بم ۱۱۷، ریگان ۵۲، فهرج ۴۳، نرماشیر ۵۳، جیرفت ۲۱۴، عنبرآباد ۷۲، رفسنجان ۱۹۵، انار ۲۶، زرند ۱۱۶، کوهبنان ۲۸، سیرجان ۱۷۸، بردسیر ۶۴، شهربابک ۷۹، کهنوج ۸۸، منوجان ۸۰، رودبار جنوب ۹۹، قلعه گنج ۸۲ و فاریاب ۴۵ حوزه  عنوان کرد.

وی با بیان اینکه شعبه فرعی رای گیری در آتشکده زرتشتیان کرمان کوچه برزو آمیغی خیابان شهدا برای اقلیت های مذهبی فعال است گفت: بر اساس قانون انتخابات مجلس از تعداد کل نمایندگان پنج نفر به اقلیت های دینی اختصاص دارد که زرتشتیان و کلیمیان هر کدام یک نماینده، مسیحیان عاشوری و کلدانی مجموعا یک نماینده و مسیحیان ارمنی جنوب و شمال هر کدام یک نماینده و در مجموع پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمان همزمان با سراسر کشور و با حضور استاندار و امام جمعه کرمان در محل گلزار شهدای این شهر از شعب اخذ رای ۳۲۶ و ۲۷۴ راس ساعت ۸ صبح امروز (جمعه) به نمایندگی از ۹حوزه انتخابیه آغاز شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.