به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز جمعه در ستاد انتخابات استان کرمان افزود: انتخابات در شرایط مناسب و خوب در کرمان آغاز شده و با همکاری دست اندرکاران این فرایند به خوبی به پایان می رسد.

وی اظهار داشت: از ۱۹۰ نفر داوطلب مجلس شورای اسلامی در استان کرمان اکنون ۸۷ نامزد در انتخابات حضور دارند که تقریبا از همه سلایق و گرایش ها نامزد وجود دارد و انتخابات این دور کاملا رقابتی است.

استاندار کرمان با بیان اینکه مردم به اهمیت قانون گذاری و جایگاه مجلس توجه و اشراف دارند تصریح کرد: نظام از سه قوه تشکیل شده و قوای دیگر به قوای مقننه وابسته هستند و طبق فرمایش امام راحل (ره) مجلس در راس همه امور است و مجلس می تواند باعث شود دو قوه دیگر بهتر عمل کنند و عملکرد بهتری داشته باشند.

وی ادامه داد: مردم به این نکته توجه دارند و این مهم باعث می شود حضور بهتری در انتخابات داشته باشند و این حضور بازتاب ملی و جهانی دارد و اعلام پیشتیبانی از نظام و انقلاب است و  از طرف دیگر تعداد آرا بیشتر، پشتوانه بهتر و قوی تری برای مجلس است.

فدائی گفت: ۲ میلیون ۱۶۵ هزار و ۹۹۱ فرد واجد شرایط  رای دادن در کرمان هستند که از این تعداد یک میلیون و ۹۶ هزار و ۱۳۰ نفر مرد و یک میلیون و ۶۹ هزار و ۸۶۱ نفر را زنان تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد: میانگین سنی نامزدها ۴۱ سال است تاکنون گزارش نگران کننده ای نداشته ایم و کارها در روال عادی در حال انجام است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر رعایت مسائل فردی و بهداشتی در زمینه شرکت در فرایند رای گیری  با توجه به شرایط فعلی ، تصریح کرد: آموزش های لازم از دو ماه گذشته به مردم ارائه شده و داده شده الان هم بر اگر افراد از ابزار شخصی مانند خودکار استفاده کند بهتر است.

 انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمان همزمان با سراسر کشور و با حضور استاندار و امام جمعه کرمان در محل گلزار شهدای این شهر از شعب اخذ رای ۳۲۶ و ۲۷۴ راس ساعت ۸ صبح امروز (جمعه) به نمایندگی از ۹حوزه انتخابیه آغاز شد.

فرایند اخذ رای انتخابات مجلس یازدهم در ۲ هزار و ۲۵۰ شعبه در سراسر استان کرمان اخذ رای انجام می شود.

استان کرمان با ۹ حوزه انتخابیه صاحب ۱۰ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.